مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه گاز رایگان برای مشترکین کم مصرف در راستای الگوی مصرف برای بهره مندی از گاز رایگان است، در رابطه با این طرح گفت: پنج اقیلم (سرد یک، دو، سه، معتدل و گرمسیری) در استان پیش بینی شده است و در ایام سرد سال در اقلیم های ۱، ۲ و ۳ میزان مصرف ماهانه ۲۰۰ متر مکعبی ، در اقلیم چهار مصرف ۱۵۰ مترمکعبی، در اقلیم ۵،مصرف ۱۰۰ مترمکعبی و در ایام گرم همه اقلیم ها مصرف ۴۵ مترمکعبی تعیین شده است.
کد خبر: ۹۳۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 04 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا: غلامعباس حسینی در نشست خبری با اشاره به اینکه در گازرسانی به شهرها تاکنون به ۱۰۲ شهر با پوشش یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار گازرسانی شده است و ۸۶ شهر در دست اجرا است که ۱۱ هزار و ۳۵۶ خوانوار را شامل می‌شود، تصریح کرد: با بهره برداری از پروژه گازرساگی شهرهای در دست اجرا برخورداری از گاز طبیعی در بخش شهری به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه ضریب بهره مندی روستاها از گاز ۸۹ درصد است، خاطرنشان کرد : همچنین تعداد روستاهای مشمول گازرسانی ۲هزار و ۳۹۵ روستا است که۱۳۲ روستا با جمعیت ۱۶ هزار و۵۰۰ خانوار باقیمانده است و ۱۴۶ روستا با ۲۷هزار و ۳۹۰ خانوار در حال اجراست و ۲هزاز و ۱۱۷ روستا تاکنون از گاز بهره‌مند شده‌اند که‌شامل ۳۵۹ خانوار می شود

حسینی با اشاره به وضعیت گازرسانی به صنایع استان‌ گفت: تعداد کل صنایع استان ۹ هزارو ۶۲۲صنعت است که ۶۱۵ صنعت باقی مانده است و هزارو ۱۲۹صنعت در دست اقدام است و تاکنون ۷هزارو ۸۷۸ صنهن گازرسانی شده است.

وی افزود: پروژه گازرسانی به ۵۳۱ صنعت در دست طراحی و انتخاب پیمانکار است و صنایع در دست اجرا ۵۹۸ صنعت است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه وضعیت گازرسانی به صنایع فوق عمده و عمده تعداد صنایع فوق عمده ۳۳ مشترک با ۲۱ مصرف کننده گاز بیان کرد و افزود: ۱۲ پروژه در دست اجرا است همچنین در بخش صنایع عمده هزارو ۹۷۸مشترک دارد که هزار و ۴۴۵ مصرف کننده گاز در دست اقدام است.

بهینه سازی رایگان موتورخانه ها

حسینی با اشاره به طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها واحدهای مسکونی و تجاری گفت: در سه بخش تنظیم مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری موتورخانه در واحدهای تجاری و اقتصادی سطح استان توسط مجریان تایید شده که توسط اصناف معرفی می‌شود به صورت رایگان هزینه توسط شرکت گاز پرداخت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که بعد از انجام این کار حدود ۱۰ درصد صرفه جویی در موتورخانه ها در فاز اول داشته باشیم.

وی یادآور شد:شرکت های تاسیساتی واجد شرایط و مشترکین خانگی و تجاری دارای موتورخانه می‌توانند با مراجعه به سایت www.nigc.ir درخواست را ثبت و اجرای این طرح برای مشترکان رایگان است.

حسینی با اشاره به وضعیت گازرسانی به جایگاه های سی ان جی تعداد کل جایگاه ها ۱۳۸ جایگاه را عنوان و بیان کرد: تنها یک جایگاه باقی مانده است و ۴ جایگاه در دست اجرا است و ۱۳۳ جایگاه درحال حاضر گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به وضعیت گازرسانی به مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی گفت: تعداد کل شهرک های صنعتی ۶۷ شهرک است که ۱۷ شهرک باقی مانده است و ۷ شهرک در دست اجرا است؛ همچنین شهرک های گازدار شده تاکنون ۴۳ شهرک است که شهرکهای سده، حسن آباد اقلید، سورمق، منطقه ویژه اقتصادی سروستان، خرمبید ۲ و فاز ۲ آباده شامل می شود.

گازرسانی به ۷هزارو ۵۰۰ خانواده شهری و روستایی در دهه فجر

حسینی با اشاره به افتتاح پروژه های دهه فجر عنوان کرد: گازرسانی به ۲ شهر فدامی و دوبرجی و ۲۳۵ واحد صنعتی عمده و جز است که با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ انشعاب گاز اجرا می‌شود که ۷ هزار و۵۰۰ خانواده شهری و روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته وی طرح هایی که بعد از دهه فجر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید شامل گازرسانی به یک شهر عمادشهر لارستان و ۴۱ روستا با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان خواهد بود.

گاز رایگان برای مشترکان کم مصرف

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه گاز رایگان برای مشترکین کم مصرف در راستای الگوی مصرف برای بهره مندی از گاز رایگان است، در رابطه با این طرح گفت: پنج اقیلم (سرد یک، دو، سه، معتدل و گرمسیری) در استان پیش بینی شده است و در ایام سرد سال در اقلیم های ۱، ۲ و ۳ میزان مصرف ماهانه ۲۰۰ متر مکعبی ، در اقلیم چهار مصرف ۱۵۰ مترمکعبی، در اقلیم ۵،مصرف ۱۰۰ مترمکعبی و در ایام گرم همه اقلیم ها مصرف ۴۵ مترمکعبی تعیین شده است.

حسینی با اشاره به اینکه ایام سرد از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین و یا ایام گرم از ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان خواهد بود؛ ادامه داد: گاز بهای مشترکان خانگی استان که میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از ۲۰۰ مترمکعب باشد، ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود و مصرف کنندگانی که نسبت به سالهای ۹۶و ۹۷؛ در مصرف گاز ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند از تخفیف۱۵ درصدی بهره مند خواهند شد.

وی هدف از اجرای این طرح تشویقی را مدیریت تقاضا و بازدارندگی مصارف غیرضرور، تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکین پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی بیان کرد.

حسینی همچینین به افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز خانگی در استان اشاره و بیان کرد: شرکت گاز استان فارس مبلغ۳۰ میلیارد تومان از کارخانجات سیمان و کاشی، ۱۰ میلیارد تومان از دستگاه ها و ادارات استان مطالبه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار