مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: از سال ۹۷ که بحث صدور مجوز محصولات سالم کشاورزی زنان روستایی در کشور مطرح شد، تاکنون ۲۰ محصول کشاورزی زنان روستایی استان موفق به کسب گواهی استاندارد تولیدات سالم شدند.
کد خبر: ۹۳۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 03 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ایرنا،«کوروش محرابی» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی زنان روستایی کارآفرین در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۹۷ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با جهاد کشاورزی تفاهم نامه ای در راستای حمایت از محصولات زنان روستایی امضا کرد که در سال نخست در استان یک محصول سیب روستای «سرتخت» شهرستان صحنه و در سال دوم، پنج محصول در راستای کسب مجوز تولیدات ارگانیک زیرپوشش حمایتی جهاد کشاورزی کرمانشاه موفق به کسب مجوز استاندارد شد.

او اضافه کرد: کسانی می توانند مجوز و گواهی محصولات سالم را دریافت کنند که اداره استاندارد از محصولات آنها از نظرآلایندگی ها مضر مانند فلزات سنگین، باقی مانده آفت کش ها، نیترات و مایکوتوکسین ها و آفات برگ، ساقه، آب، خاک و خود محصول طی آزمایش های متعدد کمتر از حدمجاز داشته باشد و پس از اخذ این مجوز بهره برداران توسط جهاد کشاورزی استان حمایت می شوند.

محرابی گفت: محصولات دارای استاندارد سلامت زنان روستایی استان در ۱۵ سایت زیرنظارت جهاد کشاورزی قرار دارد و پنج محصول دیگر نیز که امسال مجوز تولیدات سالم گرفتند به زودی تحت نظارت جهاد کشت، آزمایش و نظارت می شود.

وی توضیح داد: تولیدات دارای گواهی سلامت باید در پنج سال پیاپی زیرنظر جهاد کشاورزی و اداره استاندارد هر سال این مجوز را کسب کنند تا بتوانند در نهایت گواهی تولید ارگانیک را اخذ کنند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت تولیدات ارگانیک برای جامعه هدف سازمان جهاد کشاورزی از راه اندازی طرح تولیدات سالم زنان روستایی را آشنایی بیشتر مردم با محصولات ارگانیک و تشویق بهره برداران دانست.

استان چهار فصل کرمانشاه با دارا بودن ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالیانه حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات یکی از قطب های کشاورزی در کشور محسوب می شود، به خصوص اینکه میزان بارش در این استان ۲ برابر میانگین کشوری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار