ایران یکی از کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری جهان است. جاذبه های مختلفی در سطح کشور وجود دارند و پل های معلق ایران از جمله آنها هستند که باعث جلب توجه گردشگران به این نقاط شده اند. این پل ها همانطور که از نامشان پیداست به صورت کاملا معلق بوده بدین معنا که هنگام راه رفتن بر روی آن ها، ثابت نبوده و دائم در حال حرکت هستند. آیا به دنبال روشی برای افزایش میزان آدرنالین بدن خودتان هستید؟ پل های معلق انتخابی کم خطر و البته هیجان انگیز به حساب می آیند که برای تمامی سنین مناسب می باشند.
کد خبر: ۹۳۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 01 February 2021

پل های معلق در ایران
منظور از پل های معلق همان پل هایی است که فقط از دو طرف به سکو متصل بوده و بقیه بخش های آن آزاد و به عبارتی معلق هستند. دوستداران هیجان بیشترین لذت را از پل های معلق خواهند برد و با حرکت کردن بر روی این پل ها حسی تلفیق شده از ترس و هیجان را تجربه خواهند کرد. پل های معلق در جای جای نقاط ایران وجود دارند که البته هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. هرچند که این پل ها با حرکت کردن تکان می خورند یا لغزش دارند ولی باید بدانیم که مهندسان زبده و کاربلدی بر اساس اصول ایمنی آن ها را ساخته اند و هیچ گونه خطری برای عابران وجود ندارد.

پل های معلق در ایران

 

 

پل معلق مشگین شهر
مشگین شهر یکی از شهرهای استان اردبیل با ۷۰ هزار نفر جمعیت است و تا چندی پیش شاید کمتر کسی نام این شهر را شنیده بود. پل معلق مشگین شهر اصلی ترین دلیل معروف شدن این شهر است. البته آب گرم های موجود در مشگین شهر نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. پل معروف مشگین شهر به عنوان بهترین نمونه از میان پل های معلق ایران شناخته می شود. این پل زیبا در سال ۱۳۹۴ و به طول ۳۶۵ متر و ارتفاع 80 متر ساخته شده است. رودخانه (خیاو چایی) از زیر این پل می گذرد؛ عرض پل نیز ۲ متر بوده و بخش کوچکی از آن دارای کف شیشه ای است و از این بخش می توانید منظره ای زیبا از پایین پای خود را تماشا کنید.
مشگین شهر در یکی از بخش های سردسیر کشور قرار گرفته است و به همین دلیل در اغلب فصول سال سرمای شدیدی در آن احساس می شود. فصل زمستان سردترین زمان برای سفر خواهد بود و به همین دلیل میزان گردشگران مشگین شهر روند نزولی چشمگیری در این فصل دارند. فصل بهار شرایط مناسب تری برای سفر خواهد داشت و با نزدیک تر شدن به تابستان دمای هوا افزایش پیدا کرده و شرایط مطلوبی بر شهر حاکم می شود. در فصل پاییز نیز برگ درختان زرد شده و زیبایی چشمگیری را به نمایش می گذارند. بهترین زمان بازدید از پل معلق مشگین شهر را می توان به اواخر بهار و اوایل پاییز نسبت داد چرا که هم شرایط جوی مناسب بوده و هم دمای هوا مطلوب خواهد بود.

پل مشگین شهر

 


پل معلق دره خزینه
در این بخش میخواهیم سفری به حیرت انگیزترین و مهیج ترین پل معلق ایران داشته باشیم. پل معلق دره خزینه با ویژگی های منحصر به فردی که دارد چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. دره خزینه به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران به شمار می رود؛ این جاذبه در استان لرستان واقع شده و هرساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران است. دره خرینه شباهت بسیار زیادی به گرند کانیون آمریکا دارد و این امر یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن به شمار می رود. چنانچه جاده پل دختر را به مقصد اندیمشک پشت سر بگذارید روستای خرینه را در میانه راه مشاهده خواهید کرد و این پل نیز در روستای خرینه واقع شده است.
آیا تابه حال شده که مرز بین دو استان را با دلهره و ترس از ارتفاع طی کنید؟ پل معلق خرینه دو استان لرستان و ایلام را به یکدیگر متصل کرده است به گونه ای که یکی از ستون های آن در خاک لرستان و دیگری در ایلام قرار گرفته است. خزینه با داشتن ۸۵ متر ارتفاع از رودخانه کرخه، به عنوان بلندترین پل در ایران و خاورمیانه شناخته می شود. پل خزینه دارای ۱۱۲ متر طول بوده و از اتصال چوب های روسی و چهار طناب کابلی شکل ساخته شده است.

 

پل دره خزینه


پل معلق نمک آبرود
نمک آبرود یکی دیگر از پل های معلق ایران را در خود جای داده است. شهرک تفریحی نمک آبرود یکی از بهترین انتخاب ها برای گشت و گذار و تفریح به شمار می آید. این شهرک که در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر چالوس قرار گرفته به جرات بهترین مرکز تفریحی شمال ایران است. این مرکز تفریحی دارای ۲ خط تله کابین است که خط دوم آن شما را به پل معلق نمک آبرود خواهد رساند. پل معلق نمک آبرود به همراه زیپ لاین هیجان انگیز باعث شده که بسیاری از مردم خط دوم تله کابین نمک آبرود را انتخاب کنند. ویژگی های پل معلق نمک آبرودپل معلق نمک آبرود عرض کمی داشته و تنها یک نفر امکان عبور از روی آن را خواهد داشت. این پل با سایر پل های معلق ایران تفاوت دارد و اصلی ترین تفاوت آن در منظره ای است که با عبور از روی پل می توانید شاهد آن باشید.

 

پل معلق نمک آبرود


پل معلق آسمان تهران
پل معلق آسمان یکی از پل های شلوغ کشور به شمار می رود. این پل که در بوستان نهج البلاغه قرار گرفته دسترسی راحت تری نسبت به سایر پل ها که در شهرستان قرار دارند، داشته و به همین دلیل اغلب مردم تهران این منطقه را برای تفریح و خوشگذرانی آخر هفته انتخاب می کنند. پل معلق آسمان ۲۸۵ متر طول داشته و ارتفاع آن قریب به ۶۵ متر است؛ عرض این پل نیز ۲ متر در نظر گرفته شده و می توانید به راحتی بر روی آن حرکت کنید. پل معلق آسمان، بوستان نهج البلاغه را به پارک پردیسان متصل کرده و قابلیت تردد ۲۰۰ نفر به صورت همزمان را دارد. پل طبیعت یکی از نماهای زیبای شهر تهران است که از پل معلق آسمان تهران قابل مشاهده است. این پل در نوع خود به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود و آن را به همراه پل معلق مشگین شهر، طولانی ترین پل های عابر پیاده معلق در جهان می دانند.

پل معلق آسمان


پل معلق پیرتقی
برای پیدا کردن پل معلق پیرتقی باید دره های شهر هشتجین در شهرستان خلخال را بگردید. در گشت و گذاری که در پل های معلق ایران داشته ایم، پیرتقی را به عنوان مهیج ترین پل معلق ایران نامگذاری کرده ایم. چنانچه به دنبال شور و هیجان هستید پل پیرتقی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و می توانید به همراه دوستان و آشنایان از این تفریح لذت ببرید. برای رسیدن به این پل باید خلخال را به مقصد سه راه سرچم ترک کنید. بعد از گذشتن از شهر فیروز آباد و کیوی به تونل نهم خواهید رسید. بعد از تونل نهم جاده خاکی سمت راست را ادامه داده و به این منطقه تفریحی و گردشگری محبوب برسید. پل معلق پیرتقی ۱۶۵ متر طول داشته و در ارتفاع ۶۰ متری از زمین قرار دارد. عرض پل نیز ۱ متر است. رودخانه قزل اوزن که رودخانه ای پر آب و خروشان می باشد از زیر این پل می گذرد و صحنه ای شبیه به فیلم های ترسناک را تداعی خواهد کرد. توجه داشته باشید که عرض کم این پل دلیل افزایش هیجان بوده و با رفتن به این مکان می توانید از تجربه ای منحصر به فرد لذت ببرید.

 

پل پیرتقی


پل معلق هیر
هیر یکی از شهرهای جنوبی اردبیل است که به دلیل داشتن آب و هوای خوش، مورد توجه گردشگران داخلی قرار گرفته است. این شهر باغات بسیاری را در خود جای داده و به همین دلیل زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. پل معلق و شیشه ای هیر به عنوان یکی از بهترین تفریحات این منطقه شناخته می شود و می توانید بیشترین لذت را از آن برده و رودخانه پرآب هیر را از بالای پل مشاهده کنید. پل معلق هیر پلی تمام شیشه ای است که نظیر آن را در ایران نداریم؛ این پل منظره های بی نظیری را در معرض نمایش گذاشته، یک سوی پل معلق را کوه سبلان و سوی دیگر آن را کوه های باغرو و باغ های میوه تشکیل داده اند. طبیعت زیر پای پل معلق از دیگر ویژگی های آن است و می توانید طبیعت زیبای هیر چای را نیز مشاهده کنید. خوب است بدانید کلیه قطعات شیشه ای و کابل های فلزی پل به دست مهندسان ایرانی ساخته شده است. این پل حدود ۲۰۰ متر طول داشته و ۱۰۰ متر از سطح رودخانه هیر فاصله دارد؛ عرض پل نیز ۱۲۰ سانتی متر بوده و به راحتی می توانید دو نفره بر روی آن حرکت کنید.

پل شیشه ای معلق هیر اردبیل - وبلاگ کارخانه آیینه و شیشه مهجام - آیینه کاری  در ابنیه تاریخی ایرانی


پل معلق کوه صفه اصفهان
پل کوه صفه اصفهان به عنوان یکی دیگر از پل های معلق ایران شناخته می شود. اصفهان جاذبه های متعددی را در خود جای داده و به عنوان یکی از بهترین شهرهای گردشگری کشور به شمار می رود. پل معلق کوه صفه به صورت موازی با تله کابین کوه صفه ساخته شده است و می توان به صورت همزمان از آنها استفاده کرد. پل معلق کوه صفه ۱۱۰ متر طول داشته و ارتفاع آن حدود ۴۵ متر است. عرض کم پل صفه باعث هیجانی تر شدن آن خواهد شد. پل معلق کوه صفه زیبایی خود را داشته و می تواند یکی از تفریحات لذت بخش شهر اصفهان باشد.

زیپ لاین کوه صفه اصفهان | آدرس ، عکس و معرفی (1399) ☀️ کارناوال

برچسب ها: پل ، پل معلق ، کشور ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار