احمدرضا قاسمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس امروز در نشست خبری، با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج در سطح استان، گفت: هدف این سازمان تقویت بُنیه علمی در بدنه بسیج، شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های مخترعان و نخبگان در شهرستان‌ها است.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 30 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمدرضا قاسمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس امروز در نشست خبری، با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج در سطح استان، گفت: هدف این سازمان تقویت بُنیه علمی در بدنه بسیج، شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های مخترعان و نخبگان در شهرستان‌ها است.

او از فعالیت ۵ کارگروه گردشگری، سلامت، عمران، کشاورزی و صنعت در شهرستان‌های فارس خبر داد و افزود: نزدیک به ۱۰ مرکز رشد در راستای حمایت مادی و معنوی از بسیجیان در طرح‌های صنعتی و یا نیمه حرفه‌ای ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس بیان کرد: جوانان نخبه با ایده اولیه خود از تسهیلات بلاعوض ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان بهره‌مند و همچنین مبلغ ۶۰ میلیون تومان نیز به آن‌ها اعطا خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده و اثر بخشی به دنبال ظرفیت سازی و هم افزایی هستیم، اظهار داشت: به منظور رفع نیاز‌ها و موانع جشنواره‌ای با عنوان جهادگران علم و فناوری با هدف امیدآفرینی در جامعه نخبگان با حضور سردار دکتر رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور و مسئولان استانی به صورت مجازی و با مشارکت محدود ۴۰ نفری برگزار می‌شود.

او، تجلیل ۱۵۰ نفر از برترین‌های کنکور در ۳ مقطع، کارشناسی، وارشناسی ارشد و دکتری، افتتاح پایگاه دومین علمی وقفی در شهرستان زرین دشت، تجیل از مدیران علمی نواحی استان در ۵ ناحیه جهرم، بقیه الله، مرودشت، محمدرسول الله (ص) و قیروکارزین، قدردانی از خانواده یک شهید مدافع سلامت را از دیگر برنامه‌های جشنواره جهادگران اعلام کرد.

قاسمی، از افتتاح اولین مرکز نوآوری در جنوب کشور و در فارس در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال برنامه‌هایی از جمله گردشگری انقلاب، تشریح ظرفیت سازی بین میراث فرهنگی، ستاد اجرایی امام و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، بازدید از کارخانه نوآوری، سخنرانی مجازی با محوریت سردار سلیمانی، گردشگری علمی، نشست کارگروه خانه نخبگان در دستور کار خواهد قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار