معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اعلام کرد: علاوه بر کاریان با تصمیم ستاد مدیریت کرونا شهرستان سه روستای دیگر و همجوار این روستا شامل لاغران، احمد محمودی و جلال آباد نیز در قرنطینه قرار گرفتند و ظرف دو هفته محدودیت های شدید کرونایی در این چهار روستا اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 30 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وحید یگانه اظهار داشت: طی نشستی که با علما، معتمدین و دهیاران این روستاها انجام شد شرایط اجرای اعمال محدودیت ها و قرنطینه به مردم ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در این نشست مقرر شد که هر روستا نیز کارگروه نظارتی تشکیل دهد و خود شرایط نظارت و اعمال محدودیت ها را کنترل و مدیریت کند.

یگانه ادامه داد: هرگونه تردد در این روستاها از شهرها و روستاهای اطراف و همچنین برگزاری مراسم و آیین های دینی و مذهبی از جمله نماز جماعت،عروسی، عزا و دورهمی ها و تجمع های گروهی در این روستا تا اطلاع بعدی ممنوع است.

محمد علی اسروش سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز گفت: ظرف سه روزگذشته شمار افراد مثبت و مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در روستای کاریان جویم ۴۰ نفر بوده است.

وی بیان کرد: همچنین روز پنجشنبه نهم بهمن از مجموع ۶۷ نفر شمار مبتلایان جدید شهرستان لار به این بیماری ۱۵ نفر از آنها مربوط به روستای کاریان جویم بود.

از شهرستان اوز نیز خبر رسیده که محدودیت های شدید کرونایی در برخی مناطق این شهرستان از جمله دو دهستان فیشور و محلچه از روز شنبه یازدهم بهمن ماه اعمال شده و برگزاری هرگونه مراسم، تجمعات و دورهمی های خانوادگی و گروهی در این روستاها تا اطلاع بعدی ممنوع است.

نازنین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان اوز اعمال شدبد محدودیت های کرونایی در این دهستان ها را ناشی از افزایش شمار مبتلایان و عادی انگاری مردم این مناطق نسبت به خطر بروز ویروس کرونا عنوان کرد.

رضایی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا شهرستان اوز و تصمیم دانشکده علوم پزشکی لارستان تا اطلاع بعدی و حدود دو هفته آینده نیز مدارس سه مقطع تحصیلی در این دهستان ها غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: نماز جمعه دهستان های فیشور و محلچه تا اطلاع بعدی نیز تعطیل خواهد بود هرگونه آیین های عبادی و مذهبی و نیز برگزاری مراسم عروسی و یا ترحیم در این روستاها و تجمع های گروهی نیز ممنوع است.

شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان نسبت به بروز موج چهارم کرونا در مناطق جنوب استان فارس و افزایش میزان مراجعه کنندگان افراد مشکوک کرونایی از جمله شهرهای براک، لطیفی، عمادشهر و فیشور و بخش جویم طی روزهای گذشته اعلام خطر کرده و هشدار جدی داده بودند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در این زمینه گفت: بدون شک شیوع و بروز موج چهارم کرونا به دلیل خسته شدن کادر درمان و فرسایشی شدن برخی پروتکل ها از سوی مردم خطرناک تر و جمع کردن آن نیز سنگین تر و سخت تر از موج های گذشته خواهد بود.

دکتر بهزاد رضایی اضافه کرد: مردم بدانند که هیچ چیز در مورد کرونا و خطر این ویروس مرگبار تغییر نکرده و تنها دلیل اصلی و اثرگذار در کاهش مبتلایان همراهی مردم و اصناف و بازارایان و اجرای طرح های اثربخش محدودیت هایی کرونایی از جمله طرح شهید سلیمانی ظرف حدود دوماه گذشته تاکنون بوده است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های اساسی برگزاری و تجمع برخی افراد در مراسم و آیین های ترحیم و یا شادی است که به نظر می رسد بی احتیاطی ها و سهل انگاری ها در این زمینه رو به فزونی رفته است.

رئیس داشکده علوم پزشکی لارستان از مردم و شهروندان در شهرستان های لارستان، خنج و اوز خواست که همچنان به رعایت مسایل بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی ، پرهیز از سفرهای غیرضرور و تجمع ها و دیدو بازدیدهای خانوادگی پایبند باشند.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کرونا ، لار ، قزنطینه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار