امام جمعه اقلید از برگزاری جلسات بی‌نتیجه ستاد تنظیم بازار در سطح خرد و کلان انتقاد کرد و گفت: با وجود جلسات متعدد نه تنها گرانی‌ها متوقف نشد، بلکه افزایش نیز یافت.
کد خبر: ۹۳۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 30 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه  این شهر به وضعیت معیشتی مردم و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال اشاره و تصریح کرد: با وجود برگزاری جلسات متعدد ستاد تنظیم بازار در سطح خرد و کلان، گرانی‌ها نه تنها متوقف نشد بلکه افزایش نیز یافت.

امام جمعه اقلید با اشاره به وضعیت اشتغال، ازدواج، مسکن و رشد صعودی قیمت‌ها، یادآور شد: باید فکری اساسی کرد و تلاش شود تا حق مردم به ویژه جوانان بیش از این ضایع نشود.

وی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی بر لزوم وحدت بین مسلمانان تأکید کرد و از تلاش و دغدغه حضرت علی (ع) در راستای اتحاد، انسجام و وحدت امت محمد رسول الله (ص) و از بین بردن عامل تفرقه در بین مردم سخن گفت.

امام جمعه اقلید با تأکید بر اهمیت وحدت مسلمانان از دیدگاه حضرت علی (ع)، اظهار داشت: ایشان برای اصلاح جامعه اسلامی دو نوع تفکر و اندیشه اندیویدولیسم (فردگرایان؛ اصالت فرد) و اسکوپیسم (فرار از شرکت در امور اجتماعی و دولتی) را نفی می‌کردند.

طالبی به بخش‌هایی از نهج‌البلاغه و تأکیدی که در این مورد شد اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه وحدت، امت اسلامی را ملتی متهد و هم‌آوا قرار داد، گفت: وای به حال افرادی که این وحدت، که کوهی باعظمت در برابر دشمن و استکبار است، را خدشه‌دار کند.

وی به برخی از فتنه‌گران و اختلاف‌انگیزان که حتی نام خداوند متعال را نیز سپر کار خود قرار می‌دهند، اشاره و تصریح کرد: عاقبت کار اختلاف‌افکن‌ها، نابودی و هلاکت است.

خطیب جمعه اقلید یادآور شد: افرادی که به بهانه انتخابات، فتنه ایجاد کردند همچنین در جامعه اختلاف به وجود آوردند و دشمن را شاد کردند، امروز باید به سزای اعمال خود (حصر خانگی) برسند.

طالبی خاطرنشان کرد: در سایه یکتاپرستی و وحدتی که از توحید به دست می‌آید، چشم طمع استکبار و معاندان از جوامع اسلامی قطع می‌شود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تهدیداتی که انقلاب و نظام را تهدید می‌کند، اشاره و تحریف را یکی از این تهدیدها خواند و بیان کرد: تمام اقشار به‌ویژه نسل دوم و سوم و...انقلاب باید بدانند که انقلاب اسلامی در سایه اسلام، قرآن، وحدت و برادری دینی و ایمانی و رهبری‌های داعیانه امام خمینی (ره) به‌وجود آمده و این حقیقت و محتوای انقلاب اسلامی ما است که خون شهدای ریخته‌شده پای آن، بهترین گواه این مطلب است.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: باید دقت شود که این حقیقت دچار تحریف لفظی و معنوی نشود تا مسیر انقلاب اسلامی تغییر نکند از این‌ رو باید دقت شود که انقلاب اسلامی درست تفسیر شود.

وی در ادامه به خطر تحریف اشاره و با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در این زمینه هشدار دادند، اظهار کرد: باید مراقب خطر تحریف بود که اندیشه‌های نااهلان در بدنه انقلاب رسوخ پیدا نکند چرا که در صورت وقوع این اتفاق نظام اسلامی دچار تهدید می‌شود.

خطر هجوم فرهنگ‌های بیگانه و اجنبی که مقام معظم رهبری به تعابیر مختلف از جمله ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ...از دیگر مسائلی بود که امام جمعه اقلید به آن‌ها اشاره و عنوان کرد: باید متوجه بود که محتوای غنی انقلاب اسلامی را از ما نگیرند و آن را تهی به ما برنگردانند چراکه باید به دست آیندگان انقلاب اسلامی برسد.

طالبی سپس از خطر به جان هم افتادن سخن گفت و بیان کرد: این خطری است که از درون ما را خالی کرده و انقلاب را می‌پوساند از این رو توده مردم و مسؤولان به ویژه قوای سه‌گانه باید هواسشان را جمع کنند و طبق توصیه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باید یک‌صدا بود چرا که مصلحت نظام و اسلام از همه چیز، مهم‌تر است.

امام جمعه اقلید به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اشاره و با گرامیداشت این ایام، بر لزوم ارائه گزارش خدمات به صورت کاربردی و عملی به مردم تأکید کرد و گفت: این خدمات متعلق به نظام است و مردم باید به خوبی از آن مطلع باشند تا بتوانند از آن دفاع و حمایت کنند پس هرکجا که قدم گذاشته و وعده‌ای به مردم داده می‌شود، باید به دنبال نتیجه هم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار