در دهه فجر امسال و در آستانه ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی بیش از ٢ هزار برنامه در استان فارس اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 27 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: تجدید میثاق مدیران مسوول استان در نخستین روز دهه فجر ۱۲ بهمن ماه در گلزار دارالرحمه خواهد بود.

حجت الاسلام محمد جواد محمد‌ی پور افزود: دیدار خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و استاندار فارس و دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در سطح استان، از جمله دیگر برنامه ها است.

وی با بیان اینکه چنان چه ستاد مبارزه با کرونا اجازه دهد راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه برپا خواهد شد، ادامه داد: سایر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

سید علی محمد‌ی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان فارس با بیان این که شعار محوری دهه فجر امسال: انقلاب اسلامی، بالندگی و مقتدر، چون کوه استوار است، گفت: در این د هه مسابقه رالی تور فجر ۴٢ را برگزار خواهیم کرد و ویژگی این برنامه حضور جانبازان قطع نخاعی در آن است.

وی افزود: برگزاری جشنواره عکس ایثار، مراسم مهمانی لاله‌ها در پنجمین روز از دهه فجر، روز پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه در بیش از هزار گلزار در سطح فارس، مسابقه فرهنگی تحت عنوان نوشته خانواده ها، مخصوص خانواده‌های شهدا و جانبازان، به ویژه برای بانوان جانباز، اجرای روایتگری انقلاب توسط ۷۰ نفر از افراد متخصص که دوره روایتگری را در بنیاد گذرانده و اکنون به طور تخصصی به روایت انقلاب می‌پردازند.

حضور جامعه ایثارگری فارس در مراسم راهپیمایی یوم الله۲۲ بهمن چنانچه مثل امروز، وضعیت عاد‌ی باشد و ستاد ملی مبارزه با کرونا این اجازه را بدهد، از د یگر برنامه‌هایی است که در این دهه اجرا می‌شود.

محمد‌ی به مسابقه کتابخوانی از کتاب پلنگ‌های کوهستان که روایتگر مبارزات مردم لارستان در سال ۴۲ است اشاره کرد.

وقایع این کتاب در منطقه لارستان همسو با مبارزات امام راحل اتفاق می‌افتد که منجر به نبرد مسلحانه می‌شود و ۱۴ تن به شهادت می‌رسند.

به گفته وی، این مسابقه از طریق فضای مجازی توسط پایگاه خبری نوید شاهد فارس اجرا می‌شود و جوائز ارزشمند‌ی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار