مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: به طور متوسط برای هر دانش آموز در مدارس تک شیفت ۳۰ لیتر سرانه مصرف آب در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۹۳۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 24 January 2021

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی بوستانی در نشست برخط با رؤسا و شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های فارس اظهار کرد: این سرانه برای مدارس ۲ شیفت دوبرابر افزایش پیدا می‌کند که البته بسته به منطقه جغرافیای این مقدار تا ۲۰ درصد کاهش و افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: تنها راه مدیریت خشکسالی، مدیریت مصرف و تقاضای آب و همچنین صرفه جویی در مصرف است و خواستار مشارکت همگانی تمام اقشار جامعه به منظور نیل به اهداف مدیریت مصرف و کاهش اثرات ناشی از بحران کم آبی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: یکی از مواردی که در مدارس گرفتار آن هستیم ایجاد فضای سبز در این مکان‌ها است که باعث می‌شود مصرف آب شرب در مدارس افزایش یابد که باید از ظرفیت شهرداری‌ها برای آبیاری این فضاها بهره برد.

بوستانی اضافه کرد: دستیابی به تعادل نسبی در حوزه عرضه و تقاضای آب یک اصل اساسی است که جز با اقدامات گسترده فرهنگی و ایجاد نظام جامع مدیریت توزیع و مصرف میسر نخواهد شد.

وی در رابطه با مدارس خیرساز نیز، اعلام کرد: این گونه مدارس فقط از پرداخت حق انشعاب معاف هستند و از هزینه‌های که آب و فاضلاب باید سرمایه گذاری کند معاف نیستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: مدارسی که هر دلیلی ظرفیت آن با اضافه و یا کم کردن دانش آموزان افزایش و یا کاهش یافت که باعث تغییر رویه مصرف آب شد باید نسبت به قرارداد اولیه خود در شرکت آب و فاضلاب شهرستان‌ها و مناطق خود تجدید نظر کنند.

بوستانی ادامه داد: رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها در جلسات خود با مدیران مدارس این امر را یادآوری کنند که از پرداخت آب بها معاف نیستند و باید ظرفیت قراردادی خود را با مدیریت مصرف آب رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس در ادامه با ارائه گزارشی جامع از سابقه اقدامات فرهنگی مشترک با ادارات آموزش و پرورش شهرهای استان در مدارس، گفت: طی سنوات اخیر علاوه بر برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی آموزشی در مدارس و توزیع اقلام مختلف آموزشی و تبلیغی در میان دانش آموزان، تعداد قابل توجهی شیر پدالی و اقلام کاهنده مصرف که به صورت مشترک با اداره کل آموزش و پرورش استان تهیه و در مدارس استان توزیع و نصب شده است.

بوستانی ابراز امیدواری کرد در سال جدید نیز با بودجه مصوب برای گسترش نصب اقلام کاهنده مصرف و جذب اعتبارات بیشتر در این خصوص، گام‌های مؤثر و بلند دیگری در حوزه مدیریت مصرف آب در مدارس استان برداشته شود.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب همیشه سعی داشته برای آموزش و پرورش حداقل هزینه‌ها را در نظر بگیرد و در سال گذشته در شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری تشکیل شد شرکت آب و فاضلاب برای مدارس دولتی هزینه‌ها را ۵۰ درصد کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با اعلام این پیشنهاد که انشعاب سرایداری ها را از مدارس جدا کنیم تا روند مصرف روند عادلانه ای به خود بگیرد افزود: در بحث فرهنگ سازی کمی ضعف داریم که با انعقاد تفاهم نامه بین شرکت آب وفاضلاب و اداره کل آموزش و پرورش و تشکیل کارگروه‌های متفاوت متون مرتبط با مدیریت مصرف آب را از مقطع پیش دبستانی تا قبل از دانشگاه به دانش آموزان آموزش دهیم.

بوستانی در پایان گفت: قیمت یک متر مکعب آب در استان فارس به صورت میانگین یکهزار و ۷۰۰ تا یکهزار و ۸۰۰ تومان است که این یعنی هزار لیتر آب برابر با نیم لیتر آب معدنی بسته بندی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار