مدیر جهادکشاورزی شهرستان خفر در استان فارس، میزان خسارت‌های وارده به دلیل سرما در باغ‌های مرکبات این شهرستان را حدود ۲۹۰ میلیارد ریال برآورد کرد.
کد خبر: ۹۳۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 23 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: صالحی گفت: سرمازدگی و یخبندان به حدود ۳۵ درصد از ۴۲۰ هکتار باغ‌ مرکبات شهرستان خفر خسارت وارد کرده است.

او حجم ریالی خسارت وارده به باغ‌های مرکبات خفر براثر سرمازدگی را حدود تا کنون خسارت ناشی از سرمازدگی و یخبندان در باغ‌های مرکبات را بالغ بر ۲۹۴ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: ۸۰ درصد از این خسارت‌ها به محصول باغ‌ها وارد شده است.

صالحی همچنین گفت: در بخش زراعت حدود ۵ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا به میزان ۲۰ درصد و معادل ۱۰۰ میلیون ریال خسارت دیده است.

او گفت: خسارت وارد شده به باغ‌ها و مزارعی که تحت پوشش بیمه قرار داشتند، پس از ارزیابی توسط کارشناسان، به باغداران و زارعین پرداخت می‌شود.

صالحی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر باغ‌ها و مزارع خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیست، گفت: کارشناسان با ارزیابی میزان خسارت و ارسال گزارش به جهادکشاورزی و وزارت کشور و ثبت خسارات در سامانه مدیریت بحران، در تلاش هستند که در صورت تأیید هیئت دولت و تخصیص اعتبار، بخشی از خسارت وارده جبران شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر ادامه داد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطراتی نظیر سرمازدگی، بهره‌برداران باید با رعایت اصول فنی کاشت، داشت و برداشت و زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را کاهش دهند و از مزایای بیمه محصولات کشاورزی برخوردار شوند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خفر همچنین گفت: برای بررسی میزان خسارت سرما به باغ‌های شهرستان‌های جهرم و خفر، جلسه‌ای با حضور نماینده مردم شهرستان‌های یاد شده، مسئولان ملی، استانی و شهرستانی جهادکشاورزی در خفر برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد پس از جمع‌آوری اطلاعات میزان آسیب به باغات توسط جهاد کشاورزی جهرم و خفر، صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت خسارت تحت پوشش بیمه سریعا اقدام کند.

صالحی در خصوص باغ‌هایی که تحت پوشش بیمه نیست هم گفت: مقرر شد پس از ارائه گزارشات توسط وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تلاش برای تعیین اعتبار پرداخت خسارت، انجام و دنبال شود.

برچسب ها: سرما ، خسارت ، خفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار