معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه متاسفانه سه نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، گفت: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در فارس به سه هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۳۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 23 January 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی گزارشی از وضعیت موجود مبتلایان به کرونا ارایه داد و گفت : از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، ۸۳ هزار و ۸۸۰ نفر در شیراز به این ویروس مبتلا شده‌اند.
 
او اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۹۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده که از این تعداد، ۱۶۷ هزار و ۲۲۲ مورد مثبت شناسایی شده است.
 
وی با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: از مجموع ۱۶۷ هزار و ۲۲۲ مورد شناسایی شده، ۸۳ هزار و ۸۸۰ مورد مربوط به شیراز، چهار هزار و ۵۲۸ مورد مربوط به کازرون، چهار هزار و ۶۷ مورد مربوط به مرودشت، ۲ هزار و ۸۳۷ مورد مربوط به ممسنی، ۲ هزار و ۷۸۳ مورد فیروزآباد، ۲ هزار و ۷۴۵ مورد مربوط به داراب، ۲ هزار و ۵۸۲  مورد مربوط به اباده و ۲ هزار و ۴۸۵ مورد مربوط به کوار بوده است.
 
وی ادامه داد: همچنین تا کنون در سپیدان یک هزار و ۹۱۶ مورد، استهبان یک هزار و ۶۶۸ مورد، کوه‌چنار یک هزار و ۵۸۹ مورد، نی‌ریز یک هزار و ۵۶۰ مورد، زرین دشت یک هزار و ۵۰۹ مورد و در  قیروکارزین یک هزار و ۴۳۸ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار ابتلا به کرونا در اقلید را  یک هزار و ۴۰۴ مورد، خرم‌بید یک هزار و ۲۹۳ مورد، لامرد یک هزار و ۱۹۹ مورد، رستم یک هزار و ۱۱۶ مورد، زرقان یک هزار و ۶۲ مورد، فراشبند یک هزار و ۴۷ مورد و در  خرامه یک هزار و ۴۱ مورد اعلام کرد.
 
همتی افزود : در شهرستان پاسارگاد یک هزار و ۳۷ مورد، ارسنجان ۸۷۲ مورد، مهر ۶۹۰ مورد، سروستان ۶۶۶ مورد، بوانات ۵۷۲ مورد، بیضا ۵۴۱ مورد، بختگان ۵۳۳ مورد و سرچهان ۴۲۹ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه افزود: هم اکنون ۵۹۰ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.
 
 همتی ادامه داد: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان نیز به ۱۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه تعداد موارد ابتلا به کرونا و بستری مبتلایان در بیمارستان‌ها و نیز تعداد مراجعه به مراکز منتخب سرپایی درمانی کرونا با یک شیب ملایم در حال افزایش است، گفت: در ابتدای موج چهارم شیوع کرونا قرار داریم که اگر مشارکت مردم در رعایت دستورات بهداشتی در برابر کرونا کاهش یابد، باید انتظار بحرانی دوباره داشته باشیم.
برچسب ها: کرونا ، شیوع ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار