در راستای حفظ و صیانت از حقوق بیت المال و جلوگیری از زمین‌خواری و مقابله با متصرفان اراضی ملی، میزان ۲۴ هزار مترمربع از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی شهرستان لارستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۳۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مسعود لادنی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اعلام اینکه اراضی تصرفی به استناد تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، خلع ید و به دولت برگشت داده شده است، افزود: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال در عرصه‌های طبیعی عملیات خلع ید و رفع تصرف غیر قانونی میزان ۲۴ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان لارستان اجرا شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به جدیت نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی در برخورد با زمین‌خواران و متجاوزان به اراضی ملی اظهار داشت: در این راستا نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی ضمن نظارت و گشت زنی مستمر دراراضی ملی اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرف، تخریب و ساخت و ساز غیر مجاز را به افراد سودجو و فرصت‌طلب نداده و با متصرفان برخورد قاطع خواهند کرد.

او به فرهنگ سازی و آموزش به عنوان عوامل مهم در پاسداشت انفال و عرصه‌های منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر توجه ویژه به حفاظت مشارکتی، مردم نقش مهمی در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی دارند.

مسعود لادنی با تشکر از مراجع قضایی، عوامل انتظامی و دستگاه‌های ذیربط در همراهی با این مجموعه در زمینه برخورد با تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی، بیان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان اتکای عملیاتی خود را بر مبنای پیشگیری بنا نهاده است.

لادنی با اشاره به گشت زنی شبانه روزی نیرو‌های این مجموعه در عرصه‌های منابع طبیعی از مردم طبیعت دوست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف و آتش سوزی در اراضی ملی و حمل غیر مجاز محصولات جنگلی مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به این اداره اطلاع دهند.

برچسب ها: رفع تصرف ، اراضی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار