مدیر پایگاه انتقال خون فارس گفت: ذخایر خونی استان فارس در ۲ گروه نیاز به همکاری و یاری مردم دارد.
کد خبر: ۹۳۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:مسعود ترابی با اشاره به اصل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم در پی شیوع کرونا، گفت: روزانه به دلیل اعمال جراحی در بیمارستان‌ها حدود ۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی برای ۷۳ مرکز درمانی در سطح استان نیاز داریم که اهدای خون ۷۰۰ اهدا کننده خون باید تأمین شود از این رو لازم است در جهت جبران این تعداد واحد خونی مردم در اهدای این نیاز مبرم و حیاتی، مشارکت فعالانه‌تری داشته باشند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون فارس از واجدین شرایط دعوت کرد با ایثار و اهدای خون خود، بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها را یاری رسانند.

وی افزود: پایگاه اهدای خون در شیراز واقع در میدان نمازی و ایستگاه آسیاب قوامی قصردشت از ساعت ۸ صبح تا ۱۹.۳۰ با رعایت کامل اصول بهداشتی، آماده استقبال از اهداکنندگان خون است.

ترابی با توجه به نیاز روزانه بخش‌های درمانی بیماران تالاسمی و هموفیلی به خون و فرآورده‌های خونی، اظهار کرد: بخش تالاسمی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب شیراز در ۲ نوبت صبح و عصر دست کم به طور روزانه به ۳۰ بیمار تالاسمی نیازمند خون در هر نوبت خون رسانی می‌کند و این جدای از فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران هموفیلی است، بنابر این به طور مستمر بخشی از خون اهدایی مردم برای تزریق به بیماران نیازمند خون استفاده می‌شود.

وی با دعوت از مردم به اهدا خون این اطمینان خاطر را داد که در مراکز اهدای خون استان فارس تمامی مراحل بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد و جای هیچ نگرانی برای اهداکنندگان خون نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار