سوال دیگری که باید شهرداری و شورای شهر شیراز پاسخگوی آن باشند این است که شهرداری با کدام مجوز و با چه عنوانی پولی که باید برای مردم خرج شود را برای تفریح و خوش‌گذرانی تعدادی از مدیران خود هزینه کرده، آن‌ هم در شرایطی که پیک بعدی کرونا در بیخ گوش استان است؟
کد خبر: ۹۳۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس:چندی پیش خبری با عنوان «مردم شیراز در گیر‌و‌دار کرونا؛ مدیران شهرداری در جزیره کیش !» در خبرگزاری فارس منتشر شد که در آن از سفر تعدادی از پرسنل معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز به کیش پرده برداشت.

در آن مطلب ذکر شد که چرا و چگونه شهرداری شیراز با پول بیت المال نیروهای خود را به سفر تفریحی می‌فرستد و آیا تنها ممنوعیت سفر در این شرایط کرونایی مختص سایر مردم بوده و پرسنل شهرداری شیراز از این قاعده مستثنا هستند؟

این موضوع که نُقل محافل بسیاری از مردم شده بود را از محمدحسن‌پور، معاون خدمات شهری شهرداری و محمد هادی هاشم پور، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز جویا شدیم اما طبق روال گذشته این دو مسئول از پاسخ به تماس های خبرنگار فارس امتناع کردند.

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه از سفر جمعی از پرسنل معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز مطلع نیست، اظهار داشت: شهرداری براساس بودجه رفاهی خود در فاصله های زمانی پرسنل خود را به مشهد و کیش می فرستد.

سعید نظری با اشاره به اینکه همه ساله تعدادی از پرسنل شهرداری به مسافرت فرستاده می شوند، افزود: به دلیل شرایط کرونا امسال امکان اعزام پرسنل شهرداری شیراز به مشهد میسر نشد.

وی افزود: کسانی که امسال به سفر فرستاده می شوند، سال بعد به سفر نرفته و تعدادی دیگر به مسافرت می روند.

به گفته وی، شهرداری به ازای هریک از پرسنل خود، هزینه سفر سه نفر از اعضای خانواده این فرد را می پردازد و در صورت اضافه شدن افراد دیگر، هزینه باید از جیب پرداخت شود.

عضو شورای شهر شیراز درتوضح بیشتر گفت: شهرداری ها بودجه ای را با عنوان بودجه رفاهی دارند که صرف امور خدماتی و رفاهی پرسنل شهرداری می شود، برای مثال درحال حاضر ماهی ۳۰ هزار تومان کارت رفاهی پرسنل شهرداری شیراز شارژ می شود که می توانند از فروشگاه های طرف قرارداد شهرداری خرید کنند.

سخنگوی شورای شهر شیراز پیرامون سفرهای پرسنل شهرداری شیراز عنوان کرد: شهرداری سالانه دو تا سه سفر نیز برای پرسنل خود پیش بینی می کند، موضوعی که مختص شهرداری شیراز نیست و این اتفاق در همه کلانشهرها رقم می خورد.

وی درخصوص اینکه برای شرکت مجری باید مناقصه برگزار شود یا خیر، پاسخی نداد و بیان کرد: پیش از اعزام پرسنل، شهرداری با یک هتل قراردادی بسته و آنها را به سفر می فرستد.

جزئیات کامل سفر مدیران معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز به کیش

قابل ذکر است که طبق اسناد رسیده به خبرنگار فارس پیرامون این سفر، ۵۵ نفر از معاونان اجرایی مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز به همراه خانواده به کیش اعزام شده‌اند، سفری که جهت تشویق نیروها عنوان شده و برای انجام آن با شرکت خدمات سیاحتی، زیارتی ایلاف توافق کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز برای انجام این سفر درخواست مبلغ دو میلیارد ریالی بدون انجام هیچگونه مناقصه‌ای را از شهردار شیراز داشته که از این مبلغ یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال آن به شرکت ایلاف پرداخت شده و وضعیت مابقی این پول نیز نامشخص است!

از دیگر نکات قابل توجه، نامه معاون خدمات شهری شهرداری شیراز به حیدر اسکندرپور، حضور ۵۵ نفر از معاونان اجرایی مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز به همراه خانواده به مدت سه روز در یکی از لاکچری‌ترین و گران‌ترین هتل‌های کیش بوده که این هتل پنج ستاره برای هر روز برای هر نفر مبلغ ۹ میلیون ریال از شهرداری شیراز گرفته است.

با کدام قانون و مجوز؟

شهرداری شیراز با بدنه عریض و طویل خود بیش از ۱۳ هزار نفر نیرو دارد، حال این سوال مطرح می شود که آیا سفرهای پیش بینی شده شهرداری شیراز برای همه پرسنل می باشد و یا این اتفاق تنها برای مدیران و پست های رده بالای شهرداری شیراز رقم می خورد؟

مهم تر از همه اینکه چرا این برنامه شهرداری شیراز بدون هیچ مصوبه ای از شورای شهر اجرایی شده است؟ اگر این سفرها عرف می باشد، چرا هیچ مناقصه ای برای مجری آن برگزار نشده است؟

سوال دیگری که باید شهرداری و شورای شهر شیراز پاسخگوی آن باشند این است که شهرداری با کدام مجوز و با چه عنوانی پولی که باید برای مردم خرج شود را برای تفریح و خوش‌گذرانی تعدادی از مدیران خود هزینه کرده، آن‌ هم در شرایطی که پیک بعدی کرونا در بیخ گوش استان است؟

در پایان یادآور می‌شود که حقوق بسیاری از مردم در این بحران اقتصادی و معیشتی، کم‌تر از هزینه صورت گرفته برای تنها یک نفر از پرسنل معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز در سفر به کیش می‌باشد!

برچسب ها: سفر ، کیش ، شهرداری ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار