جوشعار خبر داد؛
تابناک-جوشعار از اجرای دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: این جشنواره در اواخر بهمن ماه در استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 20 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،رضا جوشعار دبیر دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان در نشست خبری به ارائه تعریف جامعی از هنر پانتومیم پرداخت و اظهار کرد: پانتومیم نوعی نمایش است که در آن، کلام نیست و بازیگر برای نشان دادن منظور خود، از بدن خود بهره می برد. پانتومیم کاری است که با تعداد کمتری نسبت به سایر نمایش ها و با یک تیم دو الی سه نفره اجرا می شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری این جشنواره اظهار کرد: در نخستین جشنواره پانتومیم
استان هرمزگان در سال گذشته، نگاه تخصصی تر به هنر تئاتر و پانتومیم معطوف شد.

دبیر دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان با بیان اینکه در سطح کشور طی 10 سال اخیر، جشنواره پانتومیم تا کنون برگزار نشده بود، به وضعیت استان هرمزگان در یکی دو سال اخیر در حوزه هنر پانتومیم اشاره داشت و تصریح کرد: فعالیت پررنگ گروه‌های نمایشی در جشنواره های مختلف، عامل مهمی برای ایجاد انگیزه در بین افرادی بود که در تلاشند هنر پانتومیم را به صورت تخصصی فرا گیرند.

جوشعار تصریح کرد: در سال گذشئته، نخستین دوره از این جشنواره در دو بخش در استان برگزار و 22 اثر در جشنواره شرکت کردند و بازخورد بسیار خوبی داشت و انگیره ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به قرارگرفتن در شریط کرونایی، تصمیم گرفته شد که جشنواره را با تاخیر برگزار کنیم، ابراز داشت: اما با همفکری اعضای دبیرخانه این جشنواره، به این نتیجه رسیدیم که شرایط فعلی و استفاده از ماسک، بهترین فرصت برای برگزاری جشنواره پانتومیم است چراکه در شرایط کرونایی، هنر پانتومیم بهترین کاربرد را خواهد داشت.

دبیر دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بخش مجازی (ارسال فیلم از طریق گوشی همراه)، بخش محیطی (اجرای پانتومیم در فضای باز) و بخش صحنه ای که شامل اجرا در سالن است و در این دوره از جشنواره در بیش از یک سالن، اجرا خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: جشنواره در سال گذشته، تنها در سالن فرهنگسرای طوبی برگزار شد اما در سال جاری، در پلاتوهای آفتاب، یارا و ... برگزار خواهد شد.

جوشعار با بیان اینکه محوریت های جشنواره در قالب فراخوان جهت اطلاع مخاطبان و علاقمندان به هنر پانتومیم منتشر شده است، افزود: آثار این جشنواره باید با موضوعاتی از قبیل مقاومت، دفاع مقدس، وضعیت کادر درمان و بهداشت در شرایط کرونایی و حقوق شهروندی باشد.

دبیر دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان، مستقل بودن این جشنواره را از مزیت های آن عنوان کرد و گفت: مستقل به این معنا که این جشنواره در هیچ ردیف بودجه ای یا قالب دستوری و بخشنامه ای تعریف نشده است و هیچ نهاد و ارگانی مجری کامل این جشنواره نیست و اجرای آن، حرکتی کاملا مردمی و با همکاری هنرمندان و انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و سایر دستگاه هایی که نقش حمایتی دارند، است.

وی از اجرای دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: این جشنواره در اواخر بهمن یا اوایل اسفند ماه در استان اجرا خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان بیان کرد: در صددیم این جشنواره را از مرحله استانی، به مراحل منطقه ای و کشوری ارتقاء دهیم. طی صحبت های انجام شده با مرکز هنرهای نمایشی، از این حرکت روبه جلو، استقبال شده و قول حمایت و همکاری داده شده است.

جوشعار از اضافه شدن بخش پژوهش به دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان خبر داد و اضافه کرد: در این دوره از جشنواره، نگاه ویژه ای به امر مهم آموزش معطوف شده و قرار است هنرجویان رشته پانتومیم از حضور اساتید برجسته کشوری در این دوره از جشنواره بهره مند شوند.

گفتنی است، در ادامه این نشست خبری، مدیران بخش های مختلف دومین جشنواره پانتومیم استان هرمزگان، از قبیل بخش محیطی، کمیته داوری و تشریفات و مدیر اجرایی به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام /ز 11

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار