مدارس استثنایی همچون مدارس عادی از یکم بهمن در استان فارس بازگشایی می شوند.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 18 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: این بازگشایی با توجه به وضعیت زرد و آبی مدارس ابتدایی و متوسطه استثنایی دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر مانند مدارس عادی است.

محسن بهشتی پور افزود: تأکید بر پایه‌های اول و دوم ابتدایی بیشتر است و با توجه به این که اغلب کلاس‌های استثنایی دارای جمعیت بین ۶ تا ۱۱ نفر هستند، مطابق با دستورالعمل وزارت که کلاس‌ها باید تنها باید با ۱۰ نفر دانش آموز برگزار شود منطبق است.

وی تصریح کرد: در این که استقبالی از این بازگشایی شود، باید منتظر زمان ورود دانش آموزان به مدارس باشیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس تأکید کرد: آموزش برای تعدادی از افراد زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی تنها حضوری امکان پذیر است که متأسفانه در این شرایط امکان پذیرش نیست و یا به سختی صورت می‌گیرد و تنها باید منتظر باشیم که این بیماری دست از سر جامعه بردارد.

بهشتی پور با اشاره به این که در حال حاضر که آموزش‌ها غیر حضوری و از طریق شبکه شاد و نیز بسته‌های فرهنگی برای آن دسته از دانش آموزان که امکان دسترسی به این شبکه را نداشته باشند، دنبال می‌شود، گفت: در اواخر هفته گذشته در سفر به تهران تفاهم نامه خرید ۴۹ تبلت و گوشی برای دانش آموزان بدون این وسایل از طریق کمک‌های استانداری، سازمان و خیرین به امضا رسید و امیدواریم از این طریق از آمار آن دسته افرادی که نمی‌توانستند شبکه شاد را دنبال کنند، کاسته شود.

وی ادامه داد: امسال در شرایط کووید ۱۹ خانواده‌ها از سنجش تست سلامت که آموزش و پرورش استثنایی برای همه کودکان زیر ۵ سال انجام می‌دهد، چندان استقبال نکردند.

بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که در سال گذشته ۱۶ هزار نفر تست سلامت شدند، گفت: امسال این رقم زیر ۵ هزار نفر بود و از سوی خانواده‌ها استقبال چندانی نشد، اما در سال گذشته برای پیش دبستانی دانش آموزان بدو ورود مان صد درصد پوشش شدند و این رقم تقریباً به ۹۹ و ۵۰ صدم درصد رسید.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری نیز به علت شیوع کووید ١٩ پوشش اول ابتدایی کامل نبود و بعضی از خانواده‌ها ترجیح دادند که به جای ۶ سالگی فرزندشان در سال آینده و در ٧ سالگی با رفع این بیماری از جامعه وارد پایه اول شوند.

وی با اشاره به این که بازگشایی مدارس استثنایی همچون مدارس عادی از اول بهمن ماه جاری صورت می‌گیرد، گفت: البته این بازگشایی با توجه به وضعیت زرد و آبی مدارس ابتدایی و متوسطه استثنایی دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر مانند مدارس عادی است و تأکید بر پایه‌های اول و دوم ابتدایی بیشتر است و با توجه به این که اغلب کلاس‌های استثنایی دارای جمعیت بین ۶ تا ۱۱ نفرند، مطابق با دستورالعمل وزارت که کلاس‌ها باید تنها باید با ۱۰ نفر دانش آموز برگزار شود منطبق است، اما در این که استقبالی از این بازگشایی شود، باید منتظر زمان ورود دانش آموزان به مدارس باشیم.

وی تأکید کرد: قابل ذکر است که آموزش برای تعدادی از افراد زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی تنها حضوری امکان پذیر است که متأسفانه در این شرایط امکان پذیرش نیست و یا به سختی صورت می‌گیرد و تنها باید منتظر باشیم که این بیماری دست از سر جامعه بردارد.

بهشتی پور با اشاره به این که در حال حاضر که آموزش‌ها غیر حضوری و از طریق شبکه شاد و نیز بسته‌های فرهنگی برای آن دسته از دانش آموزان که امکان دسترسی به این شبکه را نداشته باشند، دنبال می‌شود، گفت: در اواخر هفته گذشته در سفر به تهران تفاهم نامه خرید ۴۹ تبلت و گوشی برای دانش آموزان فاقد این وسایل از طریق کمک‌های استانداری، سازمان و خیرین به امضا رسید و امیدواریم از این طریق از آمار آن دسته افرادی که نمی‌توانستند شبکه شاد را دنبال کنند، کاسته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از دانش آموزان نمی‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس با اشاره به ورود نیرو‌های طرح توانبخشی به آموزش و پرورش استثنایی، گفت: این افراد که استخدام موقت هستند طرح گفتار درمانی خود را به مدت دو سال در آموزش و پرورش استثنایی سپری می‌کنند و با یک تیر دو نشان می‌زنند؛ هم کمک حال ما می‌شوند و هم طرح شان را می‌گذرانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار