امیر بنی کریمی با بیان این که تامین و توزیع بموقع فرآورده‌های نفتی در سطح استان را از اولویت‌های شرکت اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا به طور میانگین روزانه ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در بخش‌های حمل و نقل، صنعت وکشاورزی در استان مصرف‌ می‌شود و فارس در زمینه مصرف فرآورده‌های نفتی رتبه چهارم کشور را دارد.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 13 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: از ابتدای دی ماه تا کنون تنها ۱۲ میلیون لیتر مازوت تحویل ۸ کارخانه سیمان استان فارس شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۶ درصدی هم دارد.

امیر بنی کریمی با بیان این که با توجه به توسعه گاز رسانی در سطح استان، مصرف نفت کوره (مازوت) در حداقل قرار دارد اظهارداشت: در شرایطی که با افت فشار گاز مواجه باشیم کارخانجات سیمان عمدتاً با قطعی گاز توسط شرگت گاز مواجه می‌شوند که در این شرایط باید از سوخت دوم که نفت کوره یا همان مازوت است استفاده کنند.

وی، تامین و توزیع بموقع فرآورده‌های نفتی در سطح استان را از اولویت‌های شرکت اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا به طور میانگین روزانه ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در بخش‌های حمل و نقل، صنعت وکشاورزی در استان مصرف‌ می‌شود و فارس در زمینه مصرف فرآورده‌های نفتی رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، استفاده صنایع از گاز طبیعی را از عوامل کاهش مصرف این فرآورده بیان کرد و افزود: مصرف کنندگان با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام و پس از تایید سوخت مورد نیاز خودرادریافت می‌کنند.

بنی کریمی، مبدا تامین سوخت مازوت استان را پالایش نفت شیراز و بندرعباس عنوان کرد و ادامه داد: سوخت مورد نیاز پس از بررسی و کنترل‌های کمی وکیفی، توسط شرکت‌های حمل و نقلی که توسط مصرف کنندگان تعیین شده از مبدا بارگیری حمل می‌شود.

وی در خصوص برخی حرف و حدیث‌ها پیرامون پایین بودن استاندارد مازوت تحویلی به کارخانجات و صدمه دیدن خطوط تولید، گفت: این حرف‌ها شایعه و شائبه است. مازوت تحویلی به کارخانجات کاملاً استاندارد است و از زیر ذره بین سه واحد نظارتی شامل شرکت‌های پالایشی تولید کننده فرآورده‌های نفتی، اداره نظارت بر فرآورده‌های نفتی و بخش کنترل کیفی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌گذرد و کاملا استاندارد است و هیچ مشکلی ندارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، در خصوص مصرف نفت سفید در استان گفت: در ۹ ماه گذشته ۵۶ میلیون لیتر نفت سفید در سطح استان فارس مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.

بنی کریمی، اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید و بهره مندی خانوار‌ها از گاز طبیعی را از جمله عوامل موثر در این کاهش مصرف برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار