مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه با سخنرانی مذهبی اساتید حوزه و دانشگاه و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت علیهم السلام در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 13 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام گفت: از ۲۴ تا ۲۸ دی ماه هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم عزاداری با حضور زائران و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی ادامه داد: در این مراسم معنوی حجج اسلام و المسلمین حسینی‌اراکی از قم و محمودی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس، پیرامون فضایل و مناقب حضرت زهرا (س) سخنرانی می‌کنند و حاج مرتضی طاهری، سیدمهدی میرداماد، حاج خلیل نگهبان و حاج سعید خائف‌پناه به مرثیه‌سرایی در سوگ بانوی دو عالم خواهند پرداخت.

وی افزود: مراسم قرائت دعای روح‌بخش کمیل، پنج‌شنبه ۲۵ دی همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا و مراسم قرائت دعای پرفیض ندبه در ساعت ۷ صبح جمعه، ۲۶ دی با نوای حاج مرتضی طاهری در حرم مطهر برگزار می‌شود که این مراسم معنوی از شبکه قرآن به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس بیان کرد: مراسم قرائت خطبه فدکیه در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره با نوای حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی در روز یکشنبه، ۲۸ دی از ساعت ۹ صبح با حضور زائران و مجاوران گرانقدر در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی گفت: از ۲۵ دی تا ۱ بهمن ماه مسابقه اینترنتی "یاس نبوی" برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام سلامی به ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه دختران فاطمی ویژه کودکان ۵ تا ۷ سال همراه با قصه گویی و اجرای کاردستی، مسابقه کوثر نور (نقاشی، رنگ آمیزی) و برنامه آیینه داران فاطمی از ۲۴ تا ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام دیگر برنامه‌های این ایام را برپایی نمایشگاه فاطمی در صحن حضرت معصومه (س) و آغاز ثبت نام دوره‌های حفظ دو ساله قرآن اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار