رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرونده‌های معوق پرداخت و اضافه کرد: در مدت باقی مانده تا پایان سال باید پرونده‌های معوق و قدیمی در همه حوزه‌های قضایی تعیین تکلیف شوند و این امر باید از اولویت‌های اصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در سال جاری باشد.
کد خبر: ۹۳۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 13 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در سفر یک روزه به حوزه قضایی فسا، با اشاره به جایگاه قضاوت در اسلام، این منصب خطیر را مسیری برای خدمت به مظلومان و ستم دیدگان دانست و تاکید کرد: این جایگاه رفیع نیازمند انسان‌هایی سلیم با تقوا و پرهیزگار تلقی و تاکید کرد که همه با توسل به ائمه اطهار علیهم السلام باید در حفظ این شان و جایگاه، کوشا باشیم.

او با قدردانی از عملکرد مثبت مجموعه قضایی شهرستان فسا، گفت: دادگستری شهرستان فسا همواره دارای کادر قضایی و اداری علمی، صاحبنظر و خدومی بوده است و در دوران تحول قضایی نیز باید هر چه بیشتر از ظرفیت کارد قضایی با همت و کارکنان اداری با تجربه و خدوم این شهرستان در راستای تحقق اهداف تحول قضایی استفاده شود.

موسوی با اشاره به تأکیدات مکرر ریاست معظم قوه قضائیه بر سه موضوع مهم تکریم ارباب رجوع، حمایت از تولید و مقابله با فساد، گفت: تکریم ارباب رجوع توسط همکاران قضایی و اداری یکی از شاخص‌های مهم دوران تحول قضایی است و این امر هیچ گونه منافاتی با اجرای دقیق قانون و قاطعیت قضات ندارد.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه حمایت از تولید را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی در سراسر کشور و در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید خواند و اضافه کرد: عملکرد دادگستری شهرستان فسا در این خصوص مناسب بوده و بازگشت کارخانه قند فسا به چرخه تولید نمونه بارز این موضوع مهم است.

او کمک دستگاه قضایی به احیاء مجدد و همچنین تسویه بدهی‌های این کارخانه پس از سال‌ها توقف تولید را کار سنگینی توصیف و اضافه کرد: این واحد تولیدی تنها نمونه‌ای از اقدامات و سرسختی همکاران قضایی در حمایت از تولید است که باید علاوه بر امسال در سال‌های آتی نیز به عنوان یک خط مشی مهم در دستور کار مجموعه قضایی باقی بماند.

موسوی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال مبنی بر اینکه باید نتیجه جهش تولید در زندگی و رفاه مردم احساس شود گفت: بازگشت کارگران این کارخانه به محل کار و پرداخت شدن بخشی از مطالبات معوق آنان و همچنین پرداخت تعهدات مالی این مجموعه تولیدی با نظارت دادگستری، نمونه‌ای از تحقق این کلام رهبری است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص مقابله با فساد نیز گفت: این موضوع مهم از تأکیدات مستمر ریاست معظم قوه قضائیه است و دستور العمل ابلاغی جدید ایشان مبنی بر شناسایی اموال و دارایی‌های نامشروع و باز پس گیری آن باید در دستور کار مسئولان قضایی در سراسر استان قرار گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرونده‌های معوق پرداخت و اضافه کرد: در مدت باقی مانده تا پایان سال باید پرونده‌های معوق و قدیمی در همه حوزه‌های قضایی تعیین تکلیف شوند و این امر باید از اولویت‌های اصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در سال جاری باشد.

موسوی ختم شدن ۳ پرونده قتل به مصالحه و همچنین در شُرف رضایت بودن ۳ پرونده دیگر قتل در این شهرستان را نشانه استفاده مناسب مسئولان قضایی فسا از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف خواند و تأکید کرد: با بهره گری مناسب از این ظرفیت عظیم بخصوص در برخی از شهرستان‌هایی که بافت جمعیتی عشیره‌ای دارند می‌توان از ورود میزان قابل توجهی از پرونده‌ها به مراجع قضایی جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار