نماینده سپیدان گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی موضوع ارتقای سواد مالی است تا آموزش های لازم بورسی در تمامی رشته ها داده شود.
کد خبر: ۹۳۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 12 January 2021
به گزارش تابناک فارس: محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بازار سرمایه، گفت: این جلسه با هدف ارائه راهکار مناسب برای بهبود و حل مشکلات بازار بورس تشکیل شد.
 
نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بر اساس مباحث طرح شده در این نشست مقرر شد از حضور این مسئولان در کمیته تخصصی بازار سرمایه که ذیل کمیسیون اقتصادی تشکیل می شود بهره برده و مسائل را دنبال کنیم تا در نهایت نقطه نظرات مثبت برای بهبود بازار به شورای عالی بورس ارائه شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهادات مطرح شده برای حل بحران بورس در راستای تهیه گزارش نظارتی ماده 45 کمیسیون اقتصادی است که در حال تدوین در این کمیسیون است، عنوان کرد: تلاش داریم تا حداکثر کمک را به وضعیت بازار سرمایه داشته باشیم.
 
علیزاده در ادامه با تأکید بر فرهنگ سازی و آموزش در حوزه بورس که ابزار و امکانات آن نیز در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار داشته اما بلااستفاده مانده است، اظهار داشت: این در حالی است که بخشی از مشکلات بورس به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب  در این حوزه و عدم قرار دادن دانش بورسی در اختیار سهامدارانیاست.
 
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس ادامه داد: بر این اساس تأکید و مقرر شد سازمان بورس اوراق بهادار با همکاری از طریق انعقاد قرارداد با سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، بحث فرهنگ سازی و آموزش حوزه بورس را دنبال کند.
 
 
رئیس کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی در این جلسه تمام نقطه نظرات، به خصوص گلایه مردم عزیز در حوزه بورس را منعکس کرد و مقرر شد مسئولان بازار سرمایه نیز با اهتمام بیشتری موارد را دنبال کنند تا در نهایت خطاها به حداقل رسیده و مردم کمتر دچار خسارت شوند و زمینه تقویت بازار فراهم شود.
برچسب ها: بورس ، آموزش ، سرمایه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار