مدیر جهادکشاورزی شهرستان لامرد در جنوب استان فارس گفت: سرمازدگی موجب وارد شدن ۷۵ میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی و باغی در این شهرستان شده است.
کد خبر: ۹۳۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 12 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدصادق فانی گفت: در پی کاهش دما به منفی یک درجه در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه در شهرستان لامرد، ۱۹۰ هکتار از اراضی زیرکشت سبزی و صیفی خسارت دید.

وی گفت: علی‌رغم هشدارهایی که در این خصوص به کشاورزان داده شده بود متاسفانه اراضی زیرکشت رفته گوجه فرنگی، شمام، طالبی، خیارسبز و هندوانه کشت بهاره، متحمل خسارت سنگین شده است.

فانی از بیمه شدن اراضی کشت دیم در این شهرستان خبر داد و گفت: پس از چندین سال پیگیری و با توجه به بهتر شدن میانگین بارندگی طی چند سال اخیر، طرح بیمه اراضی زیرکشت دیم شهرستان مجدداً اجرایی شد.

او افزود: پارسال بیش از ۴۵۰۰ هکتار از راضی شهرستان زیر کشت دیم رفت و رغبت کشاورزان به کاشت محصولاتی نظیر گندم و جو به شکل دیم، منجر به روی آوردن آنان به بیمه محصولات شد به طوریکه تاکنون ۱۳۰۰ هکتار از اراضی بیمه شده و استقبال کشاورزان همچنان تداوم دارد.

مدیر جهادکشاورزی لامرد گفت: در سال زراعی جاری ۴ هزار هکتار به کشت محصولات دیم اختصاص یافته و با توجه به اضافه شدن عامل خشکسالی به فهرست عوامل خطر زای تحت پوشش بیمه، شاهد استقبال خوب کشاورزان هستیم.

بهره برداری و کلنگ زنی ۲ طرح کشاورزی در دهه فجر

فانی با اشاره به بهره برداری و کلنگ زنی ۲ طرح در ایام الله دهه فجر، گفت: طرح گیاهان دارویی آلوئه ورا در سطح ۴.۵ هکتاری و با هزینه ۱۹ میلیارد ریالی، آماده افتتاح و طرح تغذیه مصنوعی تنگ ماهی واقع در روستای دهمیان بخش اشکنان با حجم آبگیری ۳۷۰ هزار متر مکعب آماده کلنگ زنی است.

برچسب ها: سرما ، خسارت ، کشاورزی ، لامرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار