رحمانیان گفت:يشتر فوت شدگان ناشی از كرونا شهرستان جهرم در موج سوم، مربوط به آقايان بوده است گفت: ۶۷ درصد موارد فوت شده از آقايان و ۳۳ درصد از فوت شدگان خانم ها بوده اند.
کد خبر: ۹۳۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 11 January 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانيان»، در نشست ستاد مقابله با كرونا شهرستان جهرم گفت: در هفته گذشته بستری مبتلايان جهرمی در بخش كوويد ۱۹ بيمارستان پيمانيه جهرم روند كاهشی داشته و نشان دهنده اين است كه مردم اصول بهداشتي را رعايت کرده و رفت و آمدهای خود را كنترل میكنند.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكز جهرم با اشاره به اینکه كاهش ميزان بستري در بخش كوويد۱۹ بيمارستان پيمانيه به معنای عادی شدن اوضاع و از بين رفتن ويروس كرونا نيست، افزود: در روزهای اخير مراجعه موارد سرپايی در جهرم بالا بوده و مسئله نگران كننده برای ما، افزايش بيماران بستری از شهرستان خفر و بخش «كرديان» بوده است.


وی با اشاره به انجام بيماريابی در طرح «شهيد سليمانی» گفت: انجام بيمار يابی در اين طرح نقش بسزايی در كنترل شيوع كرونا در شهرستان های جهرم و خفر دارد و با توجه به افزايش روند بستری بيماران خفری و بخش «كرديان» بايد بيمار يابی فعال تر و آموزش های بيشتری به مردم داده شود.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه آموزش و اطلاع رسانی در آگاه سازی جمعي بسيار موثر است، بیان کرد: نبايد اين موضوع را دست كم گرفت و در این راستا نصب بنرهای آموزشی در سطح شهرستان های جهرم و خفر جهت رعايت اصول بهداشتی مهم است.

 

وی با بيان اينكه بيشتر فوت شدگان ناشی از كرونا شهرستان جهرم در موج سوم، مربوط به آقايان بوده است گفت: ۶۷ درصد موارد فوت شده از آقايان و ۳۳ درصد از فوت شدگان خانم ها بوده اند.

 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در موج سوم اكثر فوت شدگان دارای بيماری زمينه ای بوده اند و فشار خون، بيماری قلبی و ديابت به ترتيب از بيماری های زمينه ای بوده كه عامل تشديد كننده كرونا در فوت شدگان بوده است.


وی با اشاره به ادامه اجرای طرح «شهيد سليمانی» و فعاليت تيم های مراقبتی در هفته گذشته گفت: توسط تيم رهگير، ۹۰ بيمار مبتلا به كرونا در شهرستان شناسايی شده كه تيم مراقبت به منازل اين افراد رفته و از ۱۸۵ نفر از اعضای خانواده و اطرافيان بيمار كه در تماس مستقيم با فرد مبتلا بوده اند تست سريع تشخيص كرونا گرفته شده که از تست های گرفته شده ۳۲ مورد مثبت قطعی بوده است.

 

رحمانیان با اشاره به فعاليت تيم های نظارتی و حمايتی در طرح «شهيد سليمانی» در روزهای اخير خاطرنشان: توسط تيم نظارت ۷۹ منزل و ۲۴۵ مکان عمومی گندزدايی شده است.

 

وی ادامه داد: همين طور ۲۹۰ خانواده كه دارای مشكل معيشتی بوده اند تحت حمايت قرار گرفته و ۲۳۰ بسته معيشت توزيع شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در هفته گذشته، ۶۳۹ بازديد مشترک از اماكن عمومی توسط نيروهای بسيج و هلال احمر صورت گرفته است، تصریح کرد: به طور جداگانه ۵۱۲ نظارت از اصناف توسط كارشناسان بهداشت محيط دانشگاه انجام گرفته كه ۱۵۲ مورد اخطاريه صادر و ۱۲ مورد از آنها پلمب شده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار