مسوول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: سرما و افت شدید دما، ظرف ۲ هفته گذشته تاکنون افزون بر ۹۷۲ میلیارد ریال به مزارع کشاورزی و محصولات زراعی مناطق هُرمود و زاهد محمود این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 10 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علی فلاحت پیشه، اظهار داشت: بر اساس برآورد کارشناسان کشاورزی لارستان، بیش از ۸۰ درصد محصولات زراعی و باغی مناطق باد شده دچار خسارت ناشی از سرما زدگی شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین محصولاتی که در مناطق نام برده خسارت دیده، گوجه فرنگی، بادمجان و کدو است به گونه‌ای که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سطح ۶۵۰ هکتار گوجه فرنگی کشت شده در این مناطق، حدود ۴۹۰ هکتار آن آسیب دیده و ۷۹۳ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت وارد کرده است.

به گفته فلاحت پیشه، همچنین ۹۰ هکتار از سطح زیر کشت بادمجان و ۳۰ هکتار از سطح زیر کشت کدو در مناطق مذکور دچار خسارت و سرما زدگی شده است.

هُرمود، روستایی از توابع بخش صحرای باغ و زاهدمحمود روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان است .

سرما محصول سیب زمینی ۴۰۰ هکتار را ازبین برد

مسوول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد: افزون بر این، سرمای خشک نخستین ماه از فصل زمستان به مزارع کشاورزی و برخی محصولات باغی و زراعی روستای چاه نهر این شهرستان شامل، بادمجان، گوجه گیلاسی، سیب زمینی و گندم زیان فراوان رساند.

فلاحت پیشه، بدون اشاره به میزان برآورد ریالی خسارت ناشی از سرمازدگی محصولات در روستای چاه نهر،بیان کرد: محصول سیب زمینی ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این روستا بر اثر سرمای بی سابقه چند روز اخیر از بین رفت.

وی، با بیان اینکه روستای چاه نهر یکی از قطب‌های مهم تولید کننده طرح استمرار سیب زمینی در فارس است و سالانه بیش از ۱۶ هزار تن از این محصول را راهی بازار می‌شود، گفت: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این منطقه افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

روستای چاه نهر از توابع دهستان درزسایبان لارستان است که فاصله این روستا تا شهر لار مرکز شهرستان لارستان، حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

شهرستان لارستان دارای ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار دیم و ۲۳ هزار هکتار نیز آبی است. این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: سرما ، خسارت ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار