مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از تولید سالانه ۴۲۰ هزار شاخه گل زینتی آنتوریوم در این شهرستان خبر داد و گفت: مرودشت مقام اول تولید و سطح زیر کشت این محصول در استان فارس را داراست.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 10 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سمیه کارگر با بیان اینکه این گل‌های زینتی و کمیاب در ۳۵۰۰ متر فضای مسقف و در سه واحد گلخانه‌ای در این شهرستان تولید می‌شود، اظهار کرد: در هر متر مربع زمین سالانه ۱۲۰ شاخه گل آنتوریوم تولید می‌شود.

کارگر با اشاره به اینکه این گل‌ها تقریبا گران هستند و علاقه‌مندان خاصی دارد، افزود: آنتوریوم تولیدی در مرودشت به منظور استفاده در سالن‌های کنفرانس و جلسات به تهران ارسال می‌شود.

به گفته مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، ماندگاری بر روی بوته، ماندگاری پس از جدا شدن از بوته، مقاومت به آفات و بیماری‌ها و صرفه اقتصادی بالا از ویژگی‌های بارز پرورش این گل است.

او با تاکید بر اینکه اگر این گل با شیوه صحیح نگهداری و مدیریت شود تقریبا دائمی هستند، خاطر نشان کرد: بوته مادری آنتوریوم از کشور هلند وارد می‌شود و تکثیر آن بصورت پاجوش و جابجایی در محیط‌های دیگر انجام می‌شود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه آبیاری در زمان استراحت و خواب گیاه تا حد امکان کاهش پیدا می‌کند، خاطر نشان کرد: این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و میزان آبیاری درفصل زمستان کاهش می‌یابد.

او یادآور شد: آنتوریوم گیاهی هست که در دمای معمول اتاق (۲۰ تا۳۰ درجه سانتی گراد) به خوبی رشد می‌کند و با توجه به حداقل و حداکثر دمای این شهرستان توسعه آن به خوبی امکان پذیر است و کنترل دمای محیط به سهولت انجام می‌شود.

کارگر افزود: این گیاه به محل گرم و خشک بسیار حساس هست و اگر در بهار و تابستان دمای محل نگهداری خیلی گرم و خشک شود موجب توقف رشد خواهد شد.

این کارشناس یادآور شد: در شهرستان مرودشت بیش از ۴۰ هکتار گلخانه وجود دارد که ۱۰ هکتار آن به تولید انواع گل اختصاص دارد.

گل آنتوریوم، از گل‌های مناطق گرمسیری است که در جنگل‌ها و در زیر درختان رشد می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار