سرهنگ صاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ق سلیمی با تاکید بر اینکه مخدوش کردن پلاک‌های وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود، اظهارداشت: با وجود اینکه شهروندان در طرح محدودیت‌های ترافیکی همکاری قابل توجهی داشته‌اند اما تعداد اندکی از رانندگان تلاش دارند با دستکاری کردن پلاک‌های خود قوانین کرونایی را زیر سوال ببرند که شناسایی و برخورد با این افراد جزء اولویت‌های پلیس راهور است.
کد خبر: ۹۳۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 10 January 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سرهنگ صاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ق سلیمی با تاکید بر اینکه مخدوش کردن پلاک‌های وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود، اظهارداشت: با وجود اینکه شهروندان در طرح محدودیت‌های ترافیکی همکاری قابل توجهی داشته‌اند اما تعداد اندکی از رانندگان تلاش دارند با دستکاری کردن پلاک‌های خود قوانین کرونایی را زیر سوال ببرند که شناسایی و برخورد با این افراد جزء اولویت‌های پلیس راهور است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه دستکاری در پلاک وسایل نقلیه جرم و با مجرم برابر با قانون برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: این گونه افراد به مراجع قضایی معرفی و از 6 ماه تا یک سال حبس در انتظار آنهاست.

رئیس پلیس راهور شیراز کاهش 80 درصدی تردد در سطح شهر از ابتدای اجرای طرح را به عنوان یکی از اقدامات مهم اجرایی دانست و افزود: براساس آمارها تصادفات منجر به جرح 48 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ سلیمی با یادآوری اینکه لغو طرح محدودیت‌ها با دستور ستاد ملی کرونا در استان اعلام می‌شود، گفت: همچنان تردد خودرو‌های شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح اعمال می‌شود و پلاک‌های خودروها از طریق دوربین نظارتی پایش و برای متخلفان جریمه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به تلاش کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش آمار مبتلایان کرونا اضافه کرد: امید است با همکاری شهروندان روزانه شاهد کاهش آمار مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا باشیم.

 

رئیس پلیس راهور شیراز راه‌اندازی و فعالیت تعداد 42 دوربین آنلاین در طول شبانه‌روز برای کنترل ترافیک و شناسایی رانندگان متخلف را یکی از موضوعات مهم در امر ترافیکی اعلام و بیان کرد: تلاش داریم با همکاری شهرداری شیراز تا پایان سال آینده تعداد دوربین‌های ثبت تخلف در شیراز را به 100 دوربین افزایش یابد که عمده این دوربین‌ها در مناطق حادثه‌خیز نصب می‌شود.

سلیمی نصب شدن تعدادی دوربین ثبت تخلف در کمربندی‌های شهر شیراز را یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری اعلام کرد وگفت: این دوربین‌ها ناظر بر ثبت تخلفات است و براساس نوع آنها ترافیک مناطق را پایش می‌کند.

وی در بحث رفع مناطق حادثه‌خیز شیراز گفت: با همکاری مجموعه شهرداری و راه ترابری مقرر شده نقاط حادثه‌خیز کلانشهر شیراز شناسایی و برای رفع این نقاط تلاش‌های فنی مهندسی انجام شود تا آمار تصادفات در این مناطق کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور شیراز گفت: بلوار خلیج فارس صدار، بلوار طلائیه، بلوار جمهوری، بلوار خلیج فارس و بلوار مدرس از جمله مناطقی است که در این نقاط شاهد بیشترین تصادفات هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار