رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نسبت به ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا، شاهد کاهش ۸۵ درصدی در آمار تعداد قربانیان این بیماری در فارس هستیم.
کد خبر: ۹۳۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 09 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر مهرزاد لطفی، شنبه ۲۰ دی در دویست و چهل و دومین نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: به دلیل بهبود قابل توجه در شیوه و تاثیرگذاری اقدامات مداخله‌ای تخصصی و درمانی و پیشگیرانه، شاهد کاهش آمار در شاخص‌هایی نظیر میانگین بستری روزانه، جانباختگان و ورودی و بستری بیماران مبتلا به کرونا در فارس، نسبت به ماه‌های ابتدای شیوع این بیماری هستیم.

او با قدردانی از مدافعان سلامت که ایثاگرانه در خط مقدم مبارزه با این بیماری، تلاشی شبانه‌روزی را انجام می‌دهند، گفت: میانگین تعداد بستری روزانه مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس ۸۷ درصد، آمار جانباختگان ۸۵ درصد و آمار ورودی و بستری بیماران مبتلا به این بیماری بین ۸۰ تا ۸۸ درصد کاهش را در مقایسه با ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری، نشان می‌دهد.

لطفی در عین حال گفت: برای ادامه مطلوب و مناسب مدیریت کرونا، لازم است همچنان با همکاری مردم و مسوولان و رعایت بیشتر توصیه های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بکوشیم.

بهبود حدود ۱۵۹ هزار بیمار در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در جلسه با خبرنگاران گفت: تا ظهر شنبه ۲۰ دیماه، از بین ۱۶۳ هزار و ۵۶۷ بیمار مثبت مبتلا به کرونا در فارس، ۱۵۸ هزار و ۹۴۲ بیمار بهبود یافته‌اند.

دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه عدد تست‌های کرونا در فارس به بیش از ۵۶۳ هزار مورد رسیده است، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار دیگر را نیز به دلیل عوارض ابتلا به کووید ۱۹ در استان فارس از دست دادیم.

به گفته همتی، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان فارس ۳۰۶۳ نفر براثر ابتلا به کووید ۱۹ و عوارض مختلف این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.

او گفت: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۴۶۰ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان، خدمات درمانی دریافت می کنند.

اعلام مبتلایان کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون

همتی گفت: از مجموع ۱۶۳ هزار و ۵۶۷ مورد شناسایی شده، ۸۳ هزار و ۱۵۱ مورد مربوط به شهرستان شیراز بوده که بیشترین تعداد بیمار را نسبت به سایر شهرستان‌ها و با اختلافی زیاد، به خود اختصاص داده است.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: از کل بیماران شناسایی شده، کازرون ۴۳۹۳ مورد، مرودشت ۴۰۲۸ مورد، ممسنی ۲۷۷۹ مورد، فیروزآباد ۲۷۴۰ مورد، داراب ۲۶۷۶ مورد، آباده ۲۵۵۷ مورد، کوار ۲۴۶۱ مورد، سپیدان ۱۸۹۸ مورد، استهبان ۱۶۲۱ مورد، کوهچنار ۱۵۴۱ مورد، نی ریز ۱۵۳۳ مورد، زرین دشت ۱۴۹۷ مورد، قیرو کارزین هرکدام ۱۴۱۴ مورد، اقلید ۱۳۸۹ مورد، خرمبید ۱۲۶۰ مورد، لامرد ۱۱۰۸ مورد، رستم ۱۱۰۷ مورد، زرقان ۱۰۵۵ مورد، خرامه ۱۰۳۵ مورد، پاسارگاد ۱۰۲۲ مورد، فراشبند ۱۰۱۳ مورد، ارسنجان ۸۳۶ مورد، مهر ۶۷۲ مورد، سروستان ۶۶۳ مورد، بوانات ۵۶۹ مورد، بیضا ۵۴۱ مورد، بختگان ۵۲۳ مورد و سرچهان ۴۲۱ مورد را به خود اختصاص داده‌اند.

همتی هشدار داد که هرگونه سهل‌انگاری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان دارد به افزایش موارد ابتلا و در نتیجه تعداد بیماران بستری و قربانیان کرونا اضافه کند، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که رعایت دقیق پروتکل‌ها، خصوصا استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از سفرهای درون و برونشهری غیرضروری و ... را در دستور کار داشته باشند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار