- مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: به دلیل اعلام وضعیت زرد، نماز جمعه نوزدهم دی‌ماه ۹۹ در تمام شهرهای این استان ازجمله شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 07 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا"حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، افزود: طبق اعلام کتبی ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا، همه شهرستان‌ها و شهرهای استان فارس در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند و به همین سبب نماز جمعه در ۷۶ شهر این استان با رعایت تمام آیین‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

وی بیان داشت: ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز با فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آماده است پس از ۶ ماه نماز جمعه را با حضور مردم برگزار کند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس تاکید کرد: مراسم برگزاری نماز جمعه با حضور نیروی‌های متخصص از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌منظور کنترل وضعیت و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ساماندهی خواهد شد.

ملک‌مکان، اظهار داشت: ضروری است تمام نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

بنا به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،تا ظهر امروز (هفدهم دی ماه ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۰۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۹۰۳ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، با فوت ۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

به گفته وی، در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، چهار شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان کشور در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب ها: نماز جمعه ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار