شهر بهشت ایران، با هزاران جاذبه افسونگر در هر فصلی زیبایی منحصربفردی دارد که تجربه بازدید از این جاذبه ها را به بعد از پایان پاندمی کرونا ویروس موکول کنید.
کد خبر: ۹۲۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 05 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: شیراز شهر تمام فصل، هنوز دیدنی های بسیاری دارد اگر بارها به شیراز سفر کنید، جاهای تازه ای برای گشتن باز هست. اگر عازم این شهر هستید علاوه بر حافظیه و باغ ارم و... به دیدار آثار دیگر هم بروید.

خانه زینت الملک
دیدن زیبایی خانه های سنتی شیراز با معماری پر از جزییات ایرانی، لطف خاصی دارد. خانه زینت الملک یکی از همان خانه های دوره قاجاری است که باید وارد حیاط و فضای دلنشینش شوید تا حس و حال آرامبخش آن را دریافت کنید.

این خانه در باغ معروف نارجنستان قرار گرفته و زمانی محل زندگی دختر قوام الملک بوده است. استفاده از تزیینات آینه کاری، گچبری ها، پنجره های رنگی ارسی و اتاق های پنج دری در خاطره شما خواهد ماند. باغ قوام از بزرگترین باغهای تاریخی شیراز است.

خانه زینت الملوک قوامی - شیراز

دومین پیست اسکی ایران
پیست اسکی بین المللی پولادکف از بزرگترین پیست های اسکی ایران در اردکان شیراز است. این پیست که در ارتفاعات قرار گرفته دارای تله کابین و تله اسکی برای جابجایی ورزشکاران است. این مجموعه بزرگ ورزشی دارای امکانات متنوع تفریحی از اسب سواری و آفرود تا دوچرخه سواری و کوهنوردی است.

همچنین هتل پولادکف و هتل عشایری آماده پذیرایی و اسکان گردشگران است. در حال حاضر مجموعه پولادکف در تمام ایام سال باز است. همچنین شما می توانید در بازدید از مجموعه پولادکف، به آبشار مارگون در همان نزدیکی بروید.

پیست اسکی پولاد کف سپیدان 2 پیست اسکی ایران!!!!

دریاچه مهارلو
اگر نیم ساعت از شیراز دور شوید به دریاچه زیبای مهارلو می رسید. این دریاچه نمک در فصل گرم سال خشک می شود و در فصل بارش پر آب می شود. ویژگی منحصربفرد دریاچه، رنگ قرمز آن است که پای گردشگران را به آنجا می کشاند. اگر می خواهید عکس های خاص بگیرید، مهارلو را حتما بروید.

اواخر زمستان و اوایل فصل بهار، بهترین زمان بازدید از دریاچه است. بعد از اتمام پاندمی کرونا ویروس لازم است از قبل بلیط شیراز را خریداری کنید. دریاچه بختگان از دیگر دریاچه های شیراز است که می توانید از آن نیز بازدید کنید. سبک سفر شما می تواند روی هزینه سفر تاثیر مستقیم بگذارد.

مثلا اگر اهل سفر در آرامش و خلوت هستید، شیراز در پاییز هم زیبایی دیگری دارد. حتما نباید در اوج مسافرت بلیط هواپیما خریداری کنید. گردشگران حرفه ای به دنبال خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه هستند.

تالاب لیپار | ✔️ دلیل واقعی صورتی بودن این دریاچه را می دانی؟

آرامگاه سید تاج الدین غریب
آرامگاه سید تاج الدین غریب ساختمانی به جا مانده از دوران قاجار است. نمای بیرونی با سردر مزین به کاشی هفت رنگ، جلوه ای از هنر شیراز را به شما نشان می دهد. این بقعه کوچک با گنبد فیروزه ای زیبا و خطوط اسلیمی چشم هر عابری را به خود جلب می کند. داخل حرم با تزیینات آینه کاری و فضای آرامگاهی دلنشین، زائران و گردشگران را به آرامش دعوت می کند.

اگر تابستان فرصت سفر به شیراز پیدا نکردید، پاییز هم زمانی مناسب برای سفر به شهر بهارنارنج است. شما در این زمان شانس خرید پرواز شیراز تهران با قیمت ارزان تر را خواهید داشت. فصل بهار، بهترین زمان دیدن این شهر شگفت انگیز است. در این فصل گردشگری، مسافران زیادی به شیراز سفر می کنند.

 

سیدتاج الدین غریب؛ امام‌زاده غریب شهر شیراز

دشت ارژن
از جاذبه های طبیعی بی نظیر شیراز، دشت ارژن است. این دشت پهناور با چشم انداز تماشایی در فصل بهار، فقط یک ساعت با شهر شیراز فاصله دارد. از قدیم دشت ارژن، یکی از مناطق طبیعت گردی، گشت و گذار بوده است. در نزدیکی دشت ارژن، آبشار ارژن یا چراب قرار دارد. بهترین زمان برای دیدن ارژن، فصل بهار به خصوص اردیبهشت است که سراسر پر از لاله می شود.

دریاچه و تالاب و آبشار دشت ارژن

رصدخانه ابوریحان بیرونی
اگر می خواهید با قدیمی ترین رصدخانه ایران آشنا شوید، باید به دیدن رصدخانه ابوریحان بیرونی بروید. این رصدخانه در دهه ۵۰ توسط دو پرفسور دانشگاه شیراز تاسیس شد. پروفسور ادوارد فرانسیس گاینن با تجهیز این رصدخانه، فصل تازه ای در نجوم در دانشگاه شیراز رقم زد. خوشبختانه بعد از چند سال تعطیلی رصدخانه دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

مطمئنا سفر به شیراز برای تمامی هموطنان مخصوصا در فصل بهار لذت دو چندانی دارد. 

بازگشایی رصدخانه ابوریحان بیرونی در شیراز - - - دانشگاه شیراز

برچسب ها: شیراز ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار