نماینده کازرون گفت: قبیله‌ای در کشور  به نام قبیله برجامیان وجود دارد و این‌ها فکر می‌کنند صاحب مملکت هستند و همه چیز اعم از بانک‌ها، پتروشیمی، نفت و ... را می‌خواهند و تصور می‌کنند صاحب انقلاب‌ هستند؛ ضمن اینکه عمدتا فرزندان آنها در خارج از کشور به سر می‌برند و البته خودشان نیز در مواقعی در خارج از کشور اقامت و حتی تحصیل کرده غرب هستند.چنین تفکری در کشور، غربی فکر می‌کنند و آمریکا را دشمن نمی‌دانند این‌ها در گذشته نیز در دستگاه‌های اجرائی مسئولیت داشته اند که البته در  ابتدا با شعارهای انقلابی روی کار آمدند و به مرور زمان مراودات خارجی و تحصیل  در خارج  از کشور باعث شد دچار دگر دیسی شوند؛ یعنی نظام غرب را پذیرفتند و همه موضوعات اعم از حقوق بشر، انتخابات، و امثالهم در آنجا را مطلوب می‌دانند  و  الگو برداری می‌کنند و به ظرفیت‌های داخل نیز هیچ توجهی توجه ندارند.
کد خبر: ۹۲۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 05 January 2021
به گزارش تابناک فارس: فریدون عباسی: برخی‌ها در کشور غرب را دشمن نمی‌دانند و از انقلابی‌گری دست برداشته‌اند و همچنین سیاست «نه شرقی نه غربی» را دنبال نمی‌کنند؛ ضمن اینکه غربی‌ها را از چین و روسیه بهتر می دانند، باید توجه شود که چه دیدگاه‌هایی در کشور وجود دارد و چنین مباحثی را در جلسات خصوصی مطرح می‌کنند.
 
این افراد علوم انسانی غرب را به عنوان هدایت بشر انتخاب کرده و در تصمیم‌گیری‌های داخلی نیز به آن سمت می‌روند و معتقدند که هرچه را غربی‌ها گفته اند باید پیاده سازی کرد، لذا برجام یعنی اینکه در جنگی که به وقوع نپیوسته، شکست خوردند و معاهده خلع سلاح را امضا کردند و  اعلام نمودند مجرم هستیم، پس بیایید ما را مجازات کنید. این اتفاقی است که برای  صنعت هسته‌ای کشورمان افتاده است.
 
او ادامه داد: مطمئن هستم که تیم مذاکره کننده ما در هنگامی که برجام را امضا کرده به طرف‌های غربی این قول را داده بود که اگر پس از برجام، تحریم‌ها را تا حدودی بردارند و گشایشی برای ما ایجاد شود، بحث موشکی و نفوذ منطقه‌ای را به مذاکره خواهیم گذاشت، البته آقای رئیس جمهور هم اعلام کردن که برجام  را برای سایر مذاکرات الگو خواهیم کرد. مقام معظم رهبری نپذیرفتند که راجع به اینچنین مباحثی هم مذاکره شود و در برابر این موضوع ایستادگی کردند. از سوی دیگر سخنانی مطرح می‌شد مبنی بر اینکه ما نیازی به موشک نداریم که البته اینگونه صحبت‌ها پیرامون بی اهمیت جلوه دادن توان دفاعی کشور بسیار جاهلانه است.
 
نماینده مردم کازرون افزود: تیم مذاکره کننده برجام در بحث روابط بین‌الملل آماتور بودند و موضوعات ابتدایی قواعد بین المللی را بلد نبودند و فقط در این حد می‌دانستند که با زبان خود یک خرید را در آن کشورها انجام دهند و باید گفت چیزی از حقوق بین‌الملل متوجه نبودند؛ زیرا اگر بلد بودند زیر بار اینچنین معاهده‌ای که پر از تناقض بوده، نمی‌رفتند و قطعا طرف مقابل، تیم مذاکره کننده ما را به دلیل اینکه ناشی بودن، مورد تمسخر قرار داده است. 
 
عباسی تصریح کرد: دولتی‌ها اقتدار ملی را نمی‌خواهند و می‌گویند چرا ما باید در سوریه بجنگیم و اینگونه تفکری که الان در کشور حاکم است در زمان جنگ نیز  وجود داشته و آن موقع می‌گفتند برای چه جنگ باشد باید آتش بس را اعلام کنیم، اما امام (ره) با مختصات فکری خاصی که داشت، می‌فرمودند« اگر جنگ 20 سال طول بکشد ما ایستاده‌ایم» پس یکی می‌گوید اگر کسی برای کشورش کشته شود زنده است و  دیگری هم سایه جنگ و خطر جنگ را مطرح می‌کند تا آن را ملعبه کار سیاسی کند و این‌ها با هم تفاوت دارند.
 
رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: دولت فعلی از محبوبیت بین مردم برخوردار نیست، زیرا سفره مردم کوچک شده و ارزش پول ملی نیز کاهش یافته و این‌ها را خود مردم نیز می‌گویند؛ در دولت افراد با شخصیت و فکوری وجود دارد، اما در مجموع  به درد عزت و اقتدار کشور در هیچ حوزه‌ای اعم از سیاست، اقتصاد و ... نمی خورند و  7 سال کشور را به بطالت بردند زیرا هم سانتریفیوژها خالی چرخید و هم اینکه سفره مردم روز به روز خالی‌تر شد و این فرجام گره زدن موضوعات داخلی به خارج از کشور است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار