نماینده مرودشت درباره طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: در روند بررسی این طرح تعدادی از جریان های سیاسی برای اینکه منافع خود را در خطر می بینند با اصلاحات آن مخالفند و اعتقاد دارند فضا برای حضور نخبگان مهیا نیست. درحالی که در فرایند کنونی امکان حضور نخبگان به بهترین شکل ممکن فراهم شده و این اجازه به آنها داده شده که خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.
کد خبر: ۹۲۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 05 January 2021
به گزارش تابناک فارس: جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس یازدهم گفت: متاسفانه اتفاقی که در طول این سال ها در زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افتاده این است که چارچوب مشخص و هم راستا با اهمیت و جایگاه پست ریاست جمهوری در قانون وجود نداشته و افراد بسیاری به خود اجازه می دادند که در این انتخابات ثبت نام کنند و همین موضوع باعث می شد که در زمان تایید صلاحیت‌ها بسیاری از این افراد رد صلاحیت شده و دشمنان نظام از این موضوع به عنوان عدم اجازه اکثریت در انتخابات و انتخاب گزینشی کاندیداها یاد و از آن سوء استفاده نمایند.
 
او ادامه داد: در قانون جدید تلاش شده تا سازوکار مشخص و در راستای حضور نخبگان در این انتخابات مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم این مسئله به حضور پرنشاط و همراه با آگاهی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کمک نماید.
 
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان با بیان اینکه این طرح محدودیتی برای نخبگان ایجاد نخواهد کرد افزود: در این طرح مراحل و روند ثبت نام انتخابات مورد بررسی قرار گرقته که امیدواریم به بهبود شرایط انتخابات کمک شایانی نماید.
 
رشیدی با بیان این نکته که در هیچ دنیا این امکان نیست که همه بتوانند برای انتخابات نامزد شوند و سازوکار و شاخص هایی برای نامزدها وجود دارد گفت: در قانون جدید  انتخابات نیز تلاش شده تا با تعیین معیارهای معین زمینه برای حضور افرادی فراهم شود که بتوانند به پیشرفت کشور کمک کنند و این ظرفیت در آنها وجود داشته باشد که برای تعالی کشور گام بردارند. به همین دلیل بیان اینکه در این طرح فضا برای حضور نخبگان بسته شده سخنی اشتباه و از روی غرض های سیاسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار