نماینده فسا گفت: نمی توان گفت که چه افراد یا جریاناتی، پشت پرده سوداگری ها در بازار خودرو قرار دارند، اما نحوه تصمیم گیری ها به گونه ای است که ناخودآگاه این ذهنیت در افکار عمومی ایجاد می شود که این نوع تصمیمات در راستای منافع سوداگران اخذ می شود.
کد خبر: ۹۲۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 02 January 2021
به گزارش تابناک فارس: فیروزی در پاسخ به این سوال که آمارها حاکی از آن است که حدود 160هزار میلیارد تومان رانت طی یکسال گذشته در بازار خودرو ایجاد شده، آیا سرنخ این نوع تصمیم سازی های غیرکارشناسی به کانون های توزیع رانت باز نمی گردد؟گفت: هرچند به طور قطعی نمی توان گفت که چه افراد یا جریاناتی، پشت پرده سوداگری ها در بازار خودرو قرار دارند، اما نحوه تصمیم گیری ها به گونه ای است که ناخودآگاه این ذهنیت در افکار عمومی ایجاد می شود که این نوع تصمیمات در راستای منافع سوداگران اخذ می شود. معتقدم تا زمانی که خودرو از کالایی سرمایه ای بدل به کالایی مصرفی نشود، این مشکلات ادامه خواهد داشت. تلاش مجلس در طرح ساماندهی بازار خودرو نیز، ریل گذاری برای ایجاد این تحول در صنعت خودروسازی کشور است.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: بر اساس اصل همگرایی بازارها، افزایش قیمت خودرو  باعث ایجاد تکانه های تورمی در سایر بازارها و حتی اقلام مصرفی مردم می شود. به همین دلیل مجلس به زودی موضوع افزایش اخیر قیمت خودرو توسط شورای رقابت را با حضور مسئولان مربوطه بررسی خواهد کرد و در صورت تخلف با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. بر خلاف اظهار نظرهایی که در خصوص یکسان سازی نرخ خودرو مطرح می شود، افزایش قیمت خودرو کارخانه‌ها، باعث افزایش قیمت در حاشیه بازار نیز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار