مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح برنامه‌های دهه بصیرت گفت: برگزاری پویش خانوادگی سردار دل‌ها با قرائت شبی یک صفحه از قرآن در خانه از مهمترین برنامه‌های این ایام است.
کد خبر: ۹۲۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 28 December 2020

تابناک فارس به نقل از بسیج: صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها و سالروز حماسه ۹ دی گفت: امسال ایام دهه بصیرت با چندین مناسبت تقارن یافته است به‌همین دلیل برنامه‌های در نظر گرفته در حوزه‌های مختلف متناسب با هر كدام از این مناسبت‌هاست.

وی افزود: اهالی حوزه فرهنگ و هنر استان فارس همراه با سایر اقشار مختلف مردم به پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش‌رو می‌روند چرا كه هر كسی باید سعی كند سهم و دین خود را به ساحت مقدس بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)،‌ همچنین سردار مقاومت، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همچنین حماسه‌آفرینی ملت ایران را گرامی دارد.

سهرابی با تصریح اینكه برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان فارس در بخش‌های مختلف قرآنی، مذهبی و فرهنگی و هنری ویژه این ایام اجرا می‌شوند، گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این ایام اجرای پویش خانوادگی سردار دل‌ها با قرائت یك صفحه قرآن در هر خانه است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان كرد: همچنین به‌مناسبت این ایام برنامه گلواژه‌های مجلسی كوتاه به یاد یاس كبود، حضرت زهرا(س) و حاج قاسم و یارانش اجرا می‌شود.

وی، شب شعر مجازی یاس كبود، اجرای برنامه‌های تئاتر خیابانی، اجرای مسابقه كتابخوانی ام ابیها، مسابقه كتابخوانی شهید سردار، خوشنویسی بخشی از حدیث كساء توسط هنرمندان خوشنویس استان را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه ایام دهه بصیرت در حوزه فرهنگ و هنر فارس برشمرد.

سهرابی با بیان اینكه همچنین به‌دلیل ایام شیوع كرونا و لزوم رعایت پروتكل‌های بهداشتی برنامه نمایشنامه‌خوانی در این ایام به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: طی این ایام بهترین رسانه‌ها را در امر پوشش خبری با موضوع مقاومت، بصیرت و ولایت معرفی خواهیم كرد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: علاوه بر این‌ها برگزاری مسابقه خط، گرافیک، پوستر و استوری، تولید محتوا در فضای مجازی و حضور گروه‌های هنری در ۱۰ نقطه شهر برای برگزاری بزرگداشت این مناسبت‌ها از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این ایام هستند.

وی در پایان به اجرای شب شعر ملی «خاتم سلیمانی» نیز اشاره كرد و گفت:‌ این برنامه با مشاركت دستگاه‌های مختلفی نظیر جهاددانشگاهی فارس، سازمان فضای مجازی سپاه فجر، بسیج هنرمندان سپاه فجر و كمیته امداد امام خمینی(ره) در روز ۱۳ دی‌ماه با نغمه‌سرایی شاعران كشورمان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار