نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با بهره گیری از یک دیپلماسی قوی و هوشمند، نسبت به بازگرداندن منابع موجود در کره جنوبی و سایر کشورها که منابع مالی ما در آنجا بلوکه شده‌اند اقدام شود.
کد خبر: ۹۲۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 27 December 2020
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی به پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی اشاره کرد و گفت: معتقدم کره جنوبی در زمین ایالات متحده در حال ایفا کردن نقش است و البته در مسیر غیر انسانی و خارج از عرف دیپلماتیک نسبت به بلوکه کردن منابع ایران اقدام کردند.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای آزاد کرد منابع  کشورمان تلاش همه جانبه‌ای نیازمند است و باید از ظرفیت‌های مجلس نیز استفاده شود تا این مهم انجام بگیرد.
 
وی اظهار کرد: بازار ایران برای کره‌ای بسیار مطلوب بوده؛ بنابراین یکی از راه‌های جدی ما بایستی جلوگیری از واردات کالاهای کره‌ای باشد و قطعا در این بخش می‌توانیم پاسخ شایسته‌ای به رفتار کره‌ای‌ها بدهیم؛ البته نباید از دیگر ظرفیت‌ها همچون مسائل حقوق بین‌الملل و رایزنی‌های دیپلماتیک غافل شد و باید به نحوی عمل شود که کشورهای مذکور به خود بیایند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های کشور اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار