دست داده از عدم اقامه نماز جمعه پنجم دی ماه به سبب تداوم وضعیت نارنجی شهرستان جهرم در شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 24 December 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «زین العابدین دست داده» گفت: وضعیت نارنجی شیوع بیماری کرونا در جهرم، سبب شده تا امکان اقامه نماز جمعه در این شهرستان مهیا نباشد.

 

رئیس دفتر امام جمعه جهرم افزود: این در حالی است که در سال جاری تنها چند هفته در جهرم نماز جمعه اقامه نشده و این روند تا اعلام دانشگاه علوم پزشکی و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه پیش از این، عدم اقامه نماز جمعه در جهرم به سبب قرمز بودن وضعیت شهرستان اقامه نشده است، عنوان کرد: وضعیت شهرستان جهرم در هفته گذشته نارنجی شده است اما اقامه نماز جمعه تنها در شهرهای زرد و سفید امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام دست داده با اشاره به اینکه در برپایی نماز جمعه تابع تصمیمات دانشگاه علوم پزشکی جهرم و ابلاغ شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس هستیم، اظهار کرد: تعیین روند وضعیت شهرستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم به روند کنترل بیماری کرونا کمک می کند، خاطرنشان کرد: هر چه توجه به شیوه نامه های بهداشتی در سطح جامعه فراگیرتر شود روند کنترل بیماری نیز سریع تر انجام می شود.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بیماری کرونا در جهرم در ماه های اخیر وضعیت نامناسبی داشته است، تصریح کرد: اقامه نماز جمعه در جهرم تنها با تغییر وضعیت بیماری کرونا امکان پذیر بوده که این مهم نیز در گرو رعایت مردم به توصیه ها و شیوه نامه های بهداشتی است.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته های گذشته و در پی عدم امکان اقامه نماز جمعه در جهرم اقدام به تولید خطبه مجازی کردیم، خاطرنشان کرد: تا کنون پنج خطبه نماز جمعه به شیوه مجازی و با عنوان «سخن جمعه» تولید شده که حجت الاسلام مدبر، امام جمعه جهرم در قالب آن پیرامون مسائل روز جامعه در مدت ۲۰ دقیقه به سخنرانی می پردازد.

 

حجت الاسلام دست داده ادامه داد: برنامه «سخن جمعه» به صورت تصویری و از قبل ضبط شده، ظهر روز جمعه از ساعت ۱۲ در رسانه های مجازی شهرستان جهرم بارگزاری می شود و همشهریان می توانند همزمان صوت، تصویر و متن سخنان امام جمعه جهرم را در گروه های مختلف پیام رسان ها و همچنین کانال های ستاد برگزاری نماز جمعه جهرم مشاهده کرده و یا به مطالعه آن بپردازند.

 

رئیس دفتر امام جمعه جهرم در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم به حول و قوه پروردگار و رعایت توصیه های بهداشتی ازسوی مردم، هر چه زودتر شاهد کنترل شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه باشیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، جهرم ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار