هواشناسی درخصوص فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در استان فارس هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 23 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل هواشناسی فارس گفت: با فعالیت سامانه بارشی از صبح روز پنجشنبه ۴ دی به استان، در نواحی شمالی، غرب و مرکزی بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط سردسیر و ارتقاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

مهرداد قطره سامانی افزود: برای روز جمعه ۵ دی، وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه این سامانه اواسط روز جمعه از استان خارج می‌شود، تصریح کرد: با خروج سامانه، کاهش قابل ملاحضه دما پیش بینی می‌شود.

قطره سامانی اظهارداشت: با فعالیت این سامانه بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه و لغزندگی محور‌ها استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود کشاورزان، عشایر، دامداران و روستاییان از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از تردد در ارتفاعات این مناطق به سبب وقوع صاعقه خودداری کنند.

قطره سامانی گفت: با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود رانندگان با احتیاط بیشتری در جاده‌ها تردد کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: با توجه به کاهش دما کشاورزان برای حفظ محصولات باغی و نهالستان‌ها از سرمازدگی و خسارت احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته و آمادگی لازم داشته باشند و بویژه در نیمه شمالی استان کشاورزان و باغداران تجهیزات برف روبی را آماده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار