رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری دو فیشینگ ‌کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز 5 میلیارد ریال از حساب شهروندان کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 21 December 2020

تابناگ فارس به نقل از پلیس فتا:سرهنگ "حشمت سلیمانی"  عنوان كرد: حدود 20 نفر از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائي به پليس فتا استان مراجعه و بيان كردند كه مبالغ زيادي وجه نقد از حساب آنان به صورت اينترنتي برداشت شده است كه تقاضاي پيگيري و دستگيري مجرمان را داريم.

وی افزود: كارشناسان پليس فتا موضوع را دستور كار خود قرار دادند و در تحقيقات اوليه مطلع شدند كه دو نفر با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی، اطلاعات حساب آنان را کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف حساب آنها را خالي مي‌كردند.

رئیس پلیس فتا فارس تصريح كرد: کارشناسان سایبری با استفاده از روش‌های علمی، هویت متهمان و محل سکونت آنان را شناسایی كردند و در يك عمليات ضربتي آنان را در يكي از شهرهاي شمال غربي استان دستگير كردند.

سرهنگ "سليماني" با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه به برداشت غيرمجاز 5 ميليارد ريال از حساب شهروندان اقرار كردند، گفت: مجرمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک يا تهدید توسط مجرمان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار