رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: پتانسیل های فراوانی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع غذایی، خدمات فنی مهندسی، گردشگری و غیره در استان فارس وجود دارد که هر کدام از این بخش ها می تواند سرفصل جدیدی برای گسترش تجارت خارجی این استان با کشور عراق باشد.
کد خبر: ۹۲۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 21 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:جمال رازقی دوشنبه اول دیماه در نشست میز تخصصی عراق که با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: توسعه روابط تجاری استان فارس با کشور عراق می تواند تاثیر بسیاری بر اقتصاد استان داشته باشند لذا باید زیر ساخت های افزایش مناسبات اقتصادی دو طرف فراهم و شرایط تسهیل شود.

وی افزود: محصولات کشاورزی جز اقلام عمده صادراتی کشور ایران به عراق است که در این زمینه استان فارس با تولید سالیانه ۱۲ میلیون تن محصولات کشاورزی زراعی، باغی و دامی سهم خوبی در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد اما تاکنون محصولات فارس سهم کمی در بازار کشور عراق داشته است.

رازقی همچنین گفت: با توجه به وجود کارخانه های بزرگ و مطرح لبنیات در فارس اما صادرات محصولات استان فارس به کشور عراق سهم بزرگی نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: پتانسیل های فراوانی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع غذایی، خدمات فنی مهندسی، گردشگری و غیره در استان فارس وجود دارد که هر کدام از این بخش ها می تواند سرفصل جدیدی برای گسترش تجارت خارجی این استان با کشور عراق باشد.

وی ادامه داد: بازرگانان و تجار استان فارس آماده حضور و ارائه محصولات با کیفیت در بازار کشور عراق هستند و ما از هر گونه همکاری اقتصادی استقبال می کنیم.

در ادامه این جلسه سید مجتبی علوی نماینده معاونت گردشگری، هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس نیز گفت: کشور ایران و استان فارس با کشور عراق و شهر نجف از دیرباز ارتباط ویژه ای داشته اند و امروز دو شهر نجف و شیراز در ابعاد مادی و معنوی می توانند ارتباط قوی تری داشته باشند.

وی عنوان داشت: ظرفیت های فارس در بخش های مختلف پزشکی، مذهبی، گردشگری چهار فصل و تاریخی می تواند بسیار مورد استقبال مردم کشور عرق قرار گیرد.

علوی اضافه کرد: این درحالی است که تاکنون شهر شیراز از وجود گردشگران و توریست های کشور عراق در حوزه های مختلف گردشگری بهره مند نبوده است که یکی از دلایل این موضوع می تواند نبود شناخت مردم کشور عراق از شهر شیراز و استان فارس باشد که انتظار داریم سفارت و کنسولگری کشورمان در این کشور توانمندی های استان فارس و شهر شیراز را به مردم عراق معرفی کنند.

نماینده معاونت گردشگری استانداری فارس همچنین افزود: راه اندازی خط پرواز مستقیم نجف – شیراز و انعقاد تفاهم نامه مابین شهرداری های دو شهر شیراز و نجف از پیش نهادهای ما برای افزایش تعاملات دو منطقه است.

در این جلسه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف و سایر اعضا به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص بازار عراق پرداختند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار