ناصری در ادامه نطق پیش از دستور خود از شهرسازان و طراحان نهضت نورپردازی شیراز خواست به سلامت روان شهروندان در اجرای پروژه‌ها بیشتر دقت کرده و به مقوله روان‌شناسی نور و علم تاثیر نور بر رفتار شهروندان، توجه کنند تا علاوه بر فضاسازی زیبا، زمینه نشاط شهری نیز فراهم شود.
کد خبر: ۹۲۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 21 December 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:یکصد و شصت و سومین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز شامگاه یکشنبه در آخرین ساعات پاییز با بررسی چند دستور کار و سخنرانی رئیس شورای شهر شیراز و رئیس کمیسیون سلامت این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به مشکلات فرا روی مردم از جمله تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا به نکاتی در باب دستور کار نخست جلسه شورا یعنی بررسی متمم بودجه سال 99 شهرداری پرداخت و گفت: تامین منابع مالی اداره کلانشهر شیراز در شرایط سخت فعلی، فشارهایی بر مردم وارد می‌کند و همین مسئله وظیفه مدیران شهری را نیز دشوار می‌کند.

شاید منافع عده‌ای در برطرف نشدن مشکل جوانان تا پایان شورای پنجم باشد

سید عبدالرزاق موسوی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به این مسئله گفت: مدیران شهرداری باید در مصرف بهینه متمم بودجه دقت و حساسیت به خرج دهند.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین با اشاره به این موضوع که شهردار شیراز باید لایحه بودجه 1400 را در موعد مقرر به شورا ارائه کند تا فرصت کافی برای بررسی آن فراهم باشد افزود: ما تا تدوین سند بودجه با رعایت استانداردهای لازم، فاصله داریم و اشکالاتی در تدوین لایحه این بودجه و برخی پیش‌بینی‌ها وجود دارد که امیدوارم در تدوین و تنظیم لایحه بودجه 1400 اشکالات باقی‌مانده برطرف شود.

موسوی همچنین ضمن یادآوری سخنان خود در مراسم افتتاحیه زیرگذر شهید فخری‌زاده و تاکیدی که بر استفاده از نیروی انسانی جوان در حوزه شهری کرده بود گفت: برخی از ارقام بودجه شهرداری ناشی از عدم حل مشکلاتی همچون اشتغال توسط دولت است و نباید به بهانه‌های واهی عدم صدور مجوز استفاده از جوانان شهرداری در مناصب مدیریتی را توجیه کرد.

رئیس شورای شهر شیراز خودداری از به‌کارگیری نیروهای موجود در شهرداری شیراز را موجب اتلاف غیرقابل جبران منابع انسانی بر شمرد و در پایان افزود: گاهی این شائبه ایجاد می‌شود که نکند منافع عده‌ای در برطرف نشدن مشکل جوانان تا پایان شورای پنجم باشد.

به سلامت روان و افزایش نشاط جامعه در اجرای پروژه‌ها توجه شود

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با پاسداشت روز پرستار به نقش جامعه پرستاری و کادر درمانی و خدمات ارزنده آنان در کنترل و مقابله با پاندمی کرونا از آغاز پیدایش کرونا ویروس تا به امروز پرداخت و گفت: در ماه‌های اخیر و با گسترش این بیماری، شرایط افزایش اختلال استرس پس از سانحه یعنی (PTSD) و فرسودگی شغلی در کادر درمانی به ویژه پرستاران ارجمند گسترش یافته و لزوم توجه به این قشر از جامعه را می‌طلبد.

علی ناصری در ادامه با تحسین عملکرد شورا و شهرداری در مقابله با کرونا گفت: مدیریت شهری شیراز یکی از شاخص‌ترین عملکردها را در کنترل بیماری کووید 19 در سطح کشور داشته و نتیجه اقدامات متولیان حوزه سلامت و شورا و شهرداری شیراز و همچنین استانداری و فرمانداری کاهش ابتلای شهروندان شیراز به کرونا بوده است.

 

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز افزود در 9 ماه گذشته بیش از 15 میلیارد تومان برای کنترل و تشخیص کرونا هزینه شده است.

ناصری در ادامه نطق پیش از دستور خود از شهرسازان و طراحان نهضت نورپردازی شیراز خواست به سلامت روان شهروندان در اجرای پروژه‌ها بیشتر دقت کرده و به مقوله روان‌شناسی نور و علم تاثیر نور بر رفتار شهروندان، توجه کنند تا علاوه بر فضاسازی زیبا، زمینه نشاط شهری نیز فراهم شود.

پاداش شهرداری و شورا به قشقایی و فجر

در ادامه یکصد ‌و ‌شصت‌ و‌ سومین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز و در دستورکار اصلی جلسه افزایش بودجه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس ماده واحده این لایحه متمم بودجه سال جاری با افزایش 5.1 درصدی مواجه شد و در نهایت مبلغ 53 هزار میلیارد ریال درآمد و 53 هزار میلیارد ریال هزینه که دربرگیرنده 16 هزار و 570 میلیارد ریال هزینه‌های جاری و 36 هزار و 430 هزار میلیارد ریال هزینه‌های عمرانی بود، برای شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه آن به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه اعضای شورا در بودجه آتی اعطای کمک به دو تیم دسته یکی شیراز، فجر شهید سپاسی و قشقایی را پیشنهاد دادند و هر 11 عضو حاضر در این جلسه به آن رای مثبت دادند و این لایحه نیز به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه طرح یک ‌فوریتی جمعی از اعضای شورا درباره مساعدت به تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز به‌منظور حضور در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل 1400 - 1399 ارائه و با 11 رای مساعد به تصویب رسید و مقرر شد به هریک از تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز از ماده 17 بودجه مصوب سال 1399 شهرداری شیراز، مبلغ 250 میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت شود و علاوه بر آن به ازای هر برد در بازی‌های داخل خانه مبلغ 150 میلیون ریال و به ازای هر برد در بازی‌های خارج از خانه مبلغ 300 میلیون ریال به این دوتیم اهدا شود.

همچنین اعضای شورای شهر شیراز شرط کردند در صورتی‌ که هر یک از این دو تیم بتوانند جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنند مبلغ 5 میلیارد ریال به عنوان پاداش از شهرداری شیراز دریافت خواهند کرد. علاوه بر این مقرر شد پرداخت‌ها از آغاز تا پایان رقابت‌های لیگ دسته اول در فصل 1400 - 1399 انجام شود و به‌همین ‌منظور در بودجه سال 1400 شهرداری شیراز نیز لحاظ خواهد شد.

در دیگر دستور کار این جلسه لایحه یک ‌فوریتی شهرداری شیراز درباره واگذاری بدون تشریفات احداث فاز اول بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شرکت سد و عمران پارس گستر متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بررسی شد و به تصویب رسید و مبتنی بر آن مقرر شد شرکت سد و عمران پارس گستر فاز نخست این بزرگراه را از کیلومتر صفر تا 5.4 به همراه تقاطع‌های مسیر با افزایش ضریب پیشنهادی به 61 درصد، معادل 3 هزار و 601 میلیارد و 449 میلیون و 179 هزار و 894 ریال و شاخص مبنای تعدیل سه‌ ماهه دوم سال 1399 به روش تأمین هزینه‌های اجرا احداث کند به ‌صورتی که 25 درصد آن نقدی و 75 درصد آن از محل تهاتر با زمین یا عوارض ساخت و ارائه تراکم باشد.

در ادامه جلسه امروز جمعی از اعضا درباره احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز برای بار چندم تبادل نظر کردند و موضوع برای بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا بازگشت و در ادامه نیز انتخاب مشاور برای فاز نخست ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز در این جلسه به تصویب رسید.

آخرین دستور کار شورای شهر شیراز در آخرین پاییز عمر شورای پنجم مربوط به اجرای تصمیم جلسه دوم آذرماه این شورا در باب دستورالعمل اجرایی بندهای 18 تا 21 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مربوط بود و بر اساس آن مقرر شد یک هفته به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا جهت بررسی موضوع مهلت داده شده و مجددا در صحن ارائه شود و بدین ترتیب در آخرین ساعات از آخرین ماه پاییز یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر شیراز به پایان رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار