شیراز از آن دسته شهرهای ایران است که در آن حال و هوای بسیار خوشی جریان دارد و می توان با سفر به آن به آرامشی دلچسب دست پیدا کرد. آرامگاه تعدادی از برترین ادیبان و شاعران ایرانی مانند حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی و ... در این شهر قرار دارد و یکی از پنج شهر برتر گردشگری ایران است.
کد خبر: ۹۲۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 08 December 2020

تابناک فارس به نقل از دانا:شیراز از قدیمی ترین شهرهای ایران و یکی از پایتخت های هخامنشیان بوده است. جاذبه های گردشگری فراوان شیراز ممکن است گاهی برای گردشگران سردرگمی در انتخاب را ایجاد کند. در ادامه به برخی از جاذبه های دیدنی شیراز اشاره می‌کنیم:

بوستان آزادی
پارک یا بوستان آزادی، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک‌های شهر شیراز به شمار می‌رود.
پارک آزادی شیراز با وجود امکانات بسیاری که در خود جای داده‌است بوستان را تبدیل به مکان مناسبی برای تفریح و خوش‌گذرانی کرده‌است.

از تفریحات بوستان آزادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- لانه پرندگان

۲- با وجود شهربازی و زمین بازی که در پارک قرار دارد کودکان از گردش و تفریح در این پارک خاطره‌ای خوش را ثبت می‌کنند.

۳- غرفه‌های دوچرخه سواری وجود دارد که شما می‌توانید در ازای پرداخت مبلغی چندساعتی را به این فعالیت دلچسب مشغول می‌شوید.

۴- دریاچه مصنوعی که در پارک آزادی قرار دارد در برخی از فصل‌ها پر آب می‌شود و زمان مناسبی را برای قایقرانی فراهم می‌کند.

۵- اگر به دنبال هیجان هستید، سینما چند بعدی و اتاق فرار یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های پارک آزادی می‌باشد.

در بوستان آزادی، امکانات کافی جهت رفاه گردشگران وجود دارد
که عبارت هستند از : رستوران، بوفه، تالار اجتاعات و نمایش، پارکینگ، مسجد، کافی شاپ.

پارک آزادی شیراز | آدرس ، عکس و معرفی (1399) ☀️ کارناوال

 

 

باغ جهان نما

در چند کیلومتری بوستان آزادی، باغ جهان نما قرار دارد.
باغ جهان نما به عنوان کهن‌ترین باغ شیراز شناخته می‌شود و قدمت آن به زمان آل مظفر و آل اینجو می‌رسد بنابراین دارای ارزش تاریخی می‌باشد.
نام باغ جهان نما در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
باغ جهان نما، علاوه بر اینکه از ارزش تاریخی برخوردار است اما با توجه به فضای آرامش‌بخش مکان خوبی برای تفریح و پیاده‌روی به شمار می‌رود. می‌توانید لباس محلی بپوشید و از عکاسانی که در باغ هستند بخواهید تا از شما عکس یادگاری ثبت کنند.
موزه‌ای در داخل عمارت باغ خواهید دید که آثاری نظیر: تابلوهای سیاه قلم جهانگردان اروپایی، مدال های یادبود، اسکناس، تمبر و دیگر اشیای تاریخی در آن به نمایش در آمده است.

باغ جهان نما شیراز

 

ارگ‌‌ کریم‌ خان زند

ارگ کریم خان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی و تاریخی شیراز به شمار می‌رود. این ارگ یادگاری بر جای مانده از دوران زندیه است و به دلیل اینکه این ارگ محل زندگی کریم خان زندیه بوده است بنابراین نام این ارگ را کریم خان زند نهاده‌اند.
دیوار‌های بلند ارگ، توجه همگان را به خود معطوف می‌کند معماری منحصر به فرد و متفاوت ارگ سبب جذب بسیاری از گردشگران و توریست‌ها شده‌است.
ارگ کریم خان جز آثار ملی است و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
بازدید از این جاذبه‌ی برجسته‌ی شیراز خاطره‌ای خوش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آغاز مرمت ارگ کریمخان زند در شیراز | خبرگزاری صدا و سیما

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک یکی از جاذبه‌های متفاوت و خارق‌العاده‌ی شهر شیراز محسوب می‌شود. این مسجد یکی از متفاوت‌ترین و تماشایی‌ترین مسجدهای ایران شناخته‌ می‌شود. به دلیل شیشه‌های رنگی که در معماری این مسجد به کار رفته ‌است آن را از سایر مسجدها متمایز می‌دانند. یکی از ویژگی‌های بارز مسجد نصیرالملک کاشی‌کاری و مقرنس‌کاری چشم نواز آن است و از این منظر به عنوان ارزنده‌ترین مسجد ایران شناخته می‌شود.
کاشی‌کاری‌های صورتی که در کاشی‌ها به زیبایی‌ هر چه تمام‌تر به کار رفته‌اند سبب شده‌اند تا لقب مسجد صورتی را برای مسجد نصیرالملک برگزینند که نظیر آن در جای دیگری به چشم نمی‌خورد.
این مسجد شگفت‌انگیز در همان ابتدای ورود شما را مجذوب زیبایی‌ها و شگفتی‌های خود خواهد کرد. زیبایی‌های منحصر به فرد مسجد باعث شده تا به ثبت آثار ملی ایران برسد و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و مکان مناسبی برای ثبت عکس‌های خاطره‌انگیز و به یادماندنی می‌باشد

معرفی مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار