تا ابتدای روز پنج شنبه؛
آمار‌های ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ نفر به دلیل ویروس کرونا در سطح استان جان باختند.
کد خبر: ۹۲۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ 03 December 2020

۱۰ نفر به دلیل کرونا در استان سمنان فوت کردند

به گزارش تابناک سمنان  آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای پنج شنبه هفته جاری، در سطح استان سمنان ۱۰ نفر به دلیل ویروس کرونا جان باختند، این در حالی است که مسئولان وضعیت هفت شهرستان استان را نارنجی و یک شهرستان (میامی) را سفید اعلام کرده‌اند.

۴۸ ساعتی می‌شود که استان سمنان دیگر شهر قرمزی از لحاظ شیوع کرونا ندارد اما همانطور که آمارها نشان می‌دهند در ۲۴ ساعت منتهی به آغاز پنج شنبه ۱۰۳ مورد ابتلای قطعی ویروس کرونا در استان ثبت و ۳۳۶ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تا کنون تعداد کل مبتلایان به کرونا در سطح هشت شهرستان استان سمنان به ۱۸ هزار و ۷۱۴ نفر رسید و به نظر می‌رسد تا پایان پاییز این میزان به ۲۰ هزار نفر برسد.

تعداد کل جان باختگان ویروس کرونا در سطح استان سمنان به عدد ۸۸۹ نفر رسیده و شش هزار و ۱۴۱ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد کرونا همچنان می‌تازد و جان مردم استان سمنان را به خطر انداخته است. کارشناسان معتقد هستند که به لحاظ تعداد ابتلای کرونا به نسبت جمعیت استان سمنان در وضعیت بهتری نسبت به هفته گذشته قرار گرفته اما آمار جان باختگان هنوز به شدت بالا است.

اعلام وضعیت نارنجی در شهرها به معنای عدم استفاده از ماسک و عدم ملاحظه جدی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی نیست بلکه همچنان محدودیت‌ها در سطح استان موازی با فاصله گذاری اجتماعی الزاماً ادامه دارد.

برخی از پزشکان معتقد هستند که وضعیت رنگ بندی کرونایی صرفاً یک ابزار برای مطالعه و آمار شیوع ویروس کرونا است و اعلام آن به مردم می‌تواند موجبات رها کردن پروتکل‌های بهداشتی را فراهم آورد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار