فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: از روز ۱۱ آذرماه دوره آموزشی این تیم‌ها به صورت گروه گروه در کانون بسیج همدان شروع شده و در روز‌های آتی این افراد کار خود را شروع خواهند کرد.
کد خبر: ۹۲۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷ 03 December 2020
به گزارش فارس علی بقایی اظهار کرد: طی انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا طرح شهیدقاسم سلیمانی آغاز به کار کرده که در این طرح نیرو‌های داوطلب بسیجی در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در مراکز بهداشت حضور می‌یابند و خدمات‌رسانی لازم را انجام خواهند داد.

وی هدف از این طرح سرعت‌بخشی به طرح غربالگری، اطلاع به موقع از مبتلایان به ویروس و راهنمایی آن‌ها و جلوگیری از انتقال آن به افراد دیگر است گفت: در این طرح به صورت مستقیم و غیر مستقیم یک‌هزار بسیجی مشارکت دارند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: از روز ۱۱ آذرماه دوره آموزشی این تیم‌ها به صورت گروه گروه در کانون بسیج همدان شروع شده و در روز‌های آتی این افراد کار خود را شروع خواهند کرد.

وی افزود: وظیفه تیم‌های مراقبتی این است که در پایگاه‌های سلامت محلات و روستا‌ها حضور یافته و در قالب محله‌محوری نسبت به انجام غربالگری خانه به خانه و اقدامات مراقبتی و حمایتی انجام وظیفه کنند.

بقایی ادامه داد: تعداد تیم‌های سازماندهی شده در این قالب ۳۱۶ تیم با ترکیب نیروی داوطلب بسیجی، کارشناس بهداشت، سفیر سلامت و رابط سلامت هستند.

وی از فعالیت ۹۰ تیم نظارتی بر اماکن، اصناف و... در سطح شهرستان خبر داد و با بیان اینکه این تیم‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسبه و باز و... نظارت خواهند داشت گفت: تیم‌های حمایتی نیز با کمک خیرین، افراد مبتلا به کرونا و خانواده این افراد را در ایامی که در بستر بیماری هستند حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: این تیم نسبت به آماده‌سازی مساجد، مهمانسرا و مدارس اقدام می‌کنند تا درصورت نیاز بیماران در آنجا بستری شوند و از ازدحام در بیمارستان‌ها جلوگیری شود.
 
 
 
صورت نیاز بیماران در آنجا بستری شوند و از ازدحام در بیمارستان‌ها جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار