فارس آماده مبارزه با ملخ صحرایی است.
کد خبر: ۹۲۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 03 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان فارس گفت: با توجه به هجوم ملخ‌های نابالغ بالدار به جنوب کشور، استان فارس آمادگی مبارزه با این آفت را دارد.
حسین پژمان با بیاناین که تجربیات خوبی سال‌های گذشته از مبارزه با این آفت به دست آورده ایم افزود: آغاز حمله ملخ صحرایی به استان فارس در سال اول هفتم بهمن ماه و پارسال ۲۳ اسفند ماه بود، اما امسال این آفت دو ماه زودتر به استان‌های جنوب کشور حمله کرده است.
وی گفت: هنوز این آفت در استان فارس مشاهده نشده است، اما باید با حساسیت ویژه‌ای پایش شود.
رئیس جهادکشاورزی استان فارس با بیان این که در صورت حمله ملخ، پیش بینی می‌شود تا مرداد ماه سال آینده مبارزه با آن ادامه داشته باشد، افزود: در حال حاضر برای مبارزه با ۸ تا ۱۵ هزار هکتار سم موجود است، اما باید امکانات محدود را به گونه‌ای مدیریت کرد که تا پایان کار با مشکل مواجه نشویم.
پژمان گفت: دستاورد‌های مبارزه با ملخ صحرایی در استان در قالب کتابی به چاپ رسیده است و همه تجربیات دوباره در اختیار تک تک مدیران شهرستان‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند بسیار موثر باشد.
وی افزود: در شرایط بحرانی باید از همه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی از جمله خودرو و تراکتور استفاده شود و شهرستان‌هایی که هم اکنون نیز مشکل کمبود خودرو دارند، از طریق فرماندار شهرستان پیگیری کنند.
رئیس جهادکشاورزی استان فارس با بیان این که در حال حاضر در بیشتر نقاط استان فارس ادوات درگیر عملیات کاشت هستند، اضافه کرد: مردم و جامعه کشاورزی باید از ورود ملخ به جنوب کشور آگاه باشند و موضوع را کاملاً جدی بگیرند.
پژمان گفت: در صورتی بحرانی شدن شرایط، از ظرفیت بسیج سازندگی در مبارزه با ملخ صحرایی می‌توان استفاده کرد.
وی با بیان این که امسال مبارزه با ملخ هزینه‌های بیشتر را در برمی گیرد و پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار از هم اکنون باید انجام شود، افزود: دوره آموزشی بهداشت سم با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی برای همکارانی که در گروه‌های های سمپاشی درگیر هستند به صورت وبینار برگزار شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مدیران شهرستان‌ها در صف مقدم مبارزه قرار گرفته اند و تاکنون با حساسیت کار را پیگیری کرده اند.

برچسب ها: فارس ، ملخ صحرایی ، آفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار