رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و پانزدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و پایبندی به محدودیت ها قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۲۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 30 November 2020

تابناک فارس به نقل از برنا:دکتر «مهرزاد لطفی» اقدامات مجموعه سلامت فارس در راستای مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ نسبت به دیگر استان های کشور را بی نظیر خواند و گفت: آمارها نشان می دهد که از آغاز شیوع کرونا تا کنون، فارس عملکرد مناسبی را در راستای مدیریت این بحران داشته است.
او با اشاره به همکاری و همدلی مردم و مسوولان ارشد دستگاه های اجرایی استان، از کاهش آمار مبتلایان و جانباختگان در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: این همکاری سبب کاهش محسوس تعداد آمار مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا و بیمارستان ها شده است.
دکتر لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت های جانب اختن مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
او ابراز امیدواری کرد تا با رعایت جدی اصول بهداشتی از سوی مردم و همکاری دستگاه های اجرایی استان، شاهد ادامه کاهش آمارهای مبتلایان و جانباختگان این بحران باشیم.
دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که از برگزاری نشست مشترک معاونت بهداشت دانشگاه با سازمان های هلال احمر و آموزش و پرورش خبر داد و پیرامون دو موضوع «نذر سلامت کارکنان» و استقبال از «طرح همیار پزشک در خانواده» توضیحاتی ارایه داد.
دکتر «محمدرضا حیدری» معاون غذا و داروی دانشگاه نیز در این نشست از روند خدمت رسانی داروخانه ها در استان و نظارت بازرسان این حوزه در ایام قرنطینه و اعمال محدودیت ها خبر داد.
تاثیر اعمال محدودیت ها و رعایت اصول بهداشتی بر کاهش تعداد مراجعان به بیمارستان ها
معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، اعمال محدودیت ها و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم را در کاهش آمار مراجعان به بیمارستان ها بسیار موثر دانست.
دکتر «علی اکبری» افزود: آمار مراجعان به مراکز درمانی کاهش یافته است، اما متاسفانه هنوز آمار افراد بستری در بخش های مرافبت های ویژه در بیمارستان ها بالاست.
او با اعلام اینکه در پذیرش بیماران در بیمارستان های استان مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: خوشبختانه آمار افراد در انتظار بستری به صفر رسیده و هیچ نیازمندی به خاطر نبود تخت خالی معطل نمی ماند و وضعیت بیمارستان ها نسبت به هفته گذشته بهتر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار