پاک‌فطرت در پاسخ به این سوال که مردم در قبال گرانی کالاهای اساسی همچون مرغ چه باید کنند بیان کرد: درخواست من از مردم این است که در چنین مواقعی این اقلام را نخرند مگر اینکه در اضطرار بوده و مجبور باشند تا بتوان از این طریق با دلالانی که در بازار به دنبال سودجویی هستند برخورد کرد.
کد خبر: ۹۲۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 30 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در چند هفته اخیر مردم شاهد افزایش قیمت اقلام خوراکی و کالاهای اساسی مورد نیاز همچون روغن، برنج، رب‌گوجه، میوه و تره بار، لبنیات و مرغ بودند با یارانه 45 هزار و 500 تومانی دولت، مردم فقط می‌توانند حدود 1.5 کیلوگرم مرغ خریداری کنند جدا از بقیه اقلام مورد نیازشان که باید عطایش را به لقایش ببخشند.

در همین رابطه نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی دستگاه‌های متولی همچون وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، میزان روزانه مصرف را رعایت نمی‌کنند و ارتباط بین عرضه و تقاضا را نمی‌دانند نتیجه‌ای جز گرانی اقلام مصرفی مردم در بر نخواهد داشت.

علیرضا پاک‌فطرت با انتقاد از ناتوانی دولت در مهار گرانی‌ها گفت: جای تاسف است به جای پرداختن به موضوعات کلان کشور، درگیر موضوعات جزیی همچون قیمت مرغ و تخم‌مرغ هستیم که به تحریم‌ها و به ارز خارجی ربطی پیدا نمی‌کند.

وی به اخطار مجلس به دولت در دو ماه گذشته به دلیل افزایش گرانی بسیاری از کالاهای اساسی همچون مرغ و تخم‌مرغ اشاره و عنوان کرد: در این رابطه نمایندگان به دولت اخطار دادند که چرا نهاده‌های دامی در گمرک نگه داشته می‌شود و چرا اجازه ترخیص این نهاده‌ها صادر نمی‌شود و وارد بازار نمی‌شود؟ که همین امر منجر می‌شود که مرغداری‌ها جوجه‌ریزی نکنند و یا اینکه جوجه‌های یک روزه را معدوم کنند و این مسئله به هم خوردن عرضه و تقاضا در بازار منجر شود.

پاک‌فطرت در پاسخ به این سوال که مردم در قبال گرانی کالاهای اساسی همچون مرغ چه باید کنند بیان کرد: درخواست من از مردم این است که در چنین مواقعی این اقلام را نخرند مگر اینکه در اضطرار بوده و مجبور باشند تا بتوان از این طریق با دلالانی که در بازار به دنبال سودجویی هستند برخورد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نباید از اهرم‌های فشار همچون استیضاح وزرایی که در تورم و گرانی اقلام اساسی دخیل هستند استفاده کنند؟ گفت: در این رابطه گفته می‌شود نمایندگان ملت به دنبال استیضاح نروند چرا که زمانی از عمر دولت فعلی باقی نمانده و استیضاح وزرا فایده‌ای ندارد و مشکل این گرانی‌ها با استیضاح برطرف نمی‌شود.

 

نماینده مردم شیراز بیان کرد: یکی از دلایل گرانی اقلام مصرفی مورد نیاز مردم این است که متاسفانه مدیران رده بالای کشور براساس تخصص فنی و اجرایی انتخاب نمی‌شوند و اغلب به صورت سیاسی انتخاب می‌شوند به همین دلیل کارآمد نیستند چرا که ملاک انتخاب آنها دعواهای سیاسی است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه مصوب شده که از مهرماه امسال برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه 220 هزار تومان به سه دهک‌ پایین جامعه پرداخت شود اظهار داشت: در قالب مصوبه مجلس هر نفر ماهیانه 120 هزار تومان دریافت می‌کند 100 هزار تومان مابقی نیز مصوبه هیئت دولت است که به هر نفر به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود و سه دهک دیگر نیز به ازای هر نفر ماهیانه 60 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مصوبه نهایی این میزان یارانه را باید دولت تقبل کند گفت: در حال حاضر دولت نقدینگی ندارد و این یارانه به صورت کالاهای اساسی به مردم داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار