فارس صاحب سرویس تاکسی هوایی می‌شود
کد خبر: ۹۱۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 26 November 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون عمرانی استانداری فارس گفت: در پی تلاش برای راه اندازی تاکسی‌های هوایی در کشور، در استان فارس نیز برای تاسیس یک شرکت تاکسی هوایی اقداماتی انجام شده است.
رضایی با بیان این که استفاده از خدمات سرویس تاکسی هوایی تحولی در سیستم حمل و نقل استان ایجاد خواهد کرد افزود: موقعیت راهبردی استان فارس و قرار گرفتن در شاهراه اتصال چهار منطقه شمال، جنوب و شرق و غرب به یکدیگر، ارتباط اقتصادی و فرهنکی استان با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، وجود فرودگاه‌های بزرگ و کوچک در فارس و آمار افزایشی مسافر، بار و پست، دلایل محکمی برای پیگیری تاسیس یک شرکت تاکسی هوایی در فارس است.
وی گفت: متولی تاسیس شرکت تاکسی هوایی در فارس سازمان همیاری شهرداری‌های استان است و این طرح با مشارکت شرکت هواپیمایی ماهان اجرا می‌شود.
معاون عمرانی استانداری فارس با بیان این که مقرر شده است برای راه‌اندازی این شرکت یک فروند هواپیما vvip-Avro jet از شرکت هواپیمایی ماهان اجاره شود افزود: این شرکت هوایی ۵ فروند هواپیمای ۷ نفره به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ یورو خریداری خواهد کرد که هواپیما‌ها تحت تملک شرکت و جزو دارایی آن خواهد بود.
رضایی گفت: ۵۱ درصد از سهامی شرکت هواپیمایی مذکور به ارزش ۶ میلیون و ۳۷۵ هزار یورو متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و ۴۹ درصد از سهام آن معادل ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار یورو متعلق به استانداری فارس با نمایندگی سازمان همیاری شهرداری‌های استان خواهد شد.
به گفته معاون عمرانی استانداری فارس تاسیس شرکت تاکسی هوایی، منفعت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد که از جمله ایجاد تعداد قابل توجهی فرصت شغلی، در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت، گردشکری، کشاورزی و صرفه جویی در زمان صاحبان صنایع مختلف و تزریق سود حاصل از کارکرد شرکت به اقتصاد استان خواهد بود.
وی افزود: فعالیت تاکسی‌های هوایی عامل افزایش تعداد پرواز در فرودگاه‌های کوچک می شود و درآمد‌ها و اقتصاد این فرودگاه‌ها را بهتر و با ایجاد شبکه مویرگی ارتباط بین فرودگاه‌های کوچک و بزرگتر را برقرار می‌کند.

برچسب ها: تاکسی ، تاکسی هوایی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار