مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان فارس از اواخر وقت پنج شنبه ۶ آذرماه، اظهار کرد: با ورود این سامانه، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با تگرگ، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در ارتفاعات خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 26 November 2020
به گزارش تابناک فارس: مهرداد قطره سامانی ادامه داد: این سامانه بارشی اواخر پنج شنبه شب نواحی شمال غربی استان فارس و جمعه ۷ آذرماه کل استان بویژه شمال و شنبه هشتم آذر کل استان بویژه برخی نقاط نیمه جنوبی و شمال غربی را فرا می‌گیرد.
 
مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: این سامانه بارشی باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها، جاری شدن روان آب و سیلاب در مناطق مستعد استان، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.
 
در پی اخطار‌های سازمان هواشناسی تمامی گروه‌های راهداری در حالت آماده باش در آمدند و ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در سطح محور‌های استان مستقر هستند.
 
مهرداد قطره سامانی ادامه داد: این سامانه بارشی روز یکشنبه ۹ آذرماه از استان فارس خارج می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی استان فارس توصیه کرد: شهروندان از تردد غیرضروری و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب پرهیز کنند.
 
مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای و مرکز بی سیم استان فارس نیز شبانه روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسداد‌های ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب با استفاده از تلفن گویای ۱۴۱ و نرم افزار ۱۴۱ آماده است.
 
مهرداد قطره سامانی همچنین اضافه کرد: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار