نماینده شیراز گفت: صنایع تبدیلی، گلخانه و پرورش صنعتی دام از جمله مولفه‌هایی است که می‌تواند سیمای اقتصاد کشاورزی استان فارس را دگرگون کرده و مسبب تغییرات شگرفی در اقتصاد فارس شود این در حالی است که فارس می‌توانست قطب صنعت الکترونیک کشور باشد اما برخی از تصمیم گیری ها موجب شد واحدهای شتاب دهنده صنعت الکترونیک از استان فارس خارج شوند.
کد خبر: ۹۱۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 25 November 2020
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی بیان کرد: تأمین ۱۰ درصد از امنیت غذایی کشور توسط استان فارس مبین این موضوع است که استان توانمندی بسیار زیادی در تولید محصولات کشاورزی دارد این در حالی است که در سایر شاخص‌های اقتصادی نیز استان دارای توانمندی‌های منحصر به فردی است که موجب شده فارس در کشور سرآمد باشد.
 
وی ادامه داد: صنایع تبدیلی، گلخانه و پرورش صنعتی دام از جمله مولفه‌هایی است که می‌تواند سیمای اقتصاد کشاورزی استان فارس را دگرگون کرده و مسبب تغییرات شگرفی در اقتصاد فارس شود این در حالی است که فارس می‌توانست قطب صنعت الکترونیک کشور باشد اما برخی از تصمیم گیری ها موجب شد واحدهای شتاب دهنده صنعت الکترونیک از استان فارس خارج شوند.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر تمامی ویژگی‌هایی که در خصوص استان فارس گفته شد این استان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری سلامت دارد البته مهم زمانی وقوع می‌یابد که زیرساخت‌های لازم برای تبدیل استان فارس به قطب پزشکی در کشور مهیا باشد.
 
وی در ارزیابی وضعیت تبدیل فرصت به ثروت در استان فارس نیز تاکید کرد: هنوز نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های موجود در استان فارس را ثروت تبدیل کنیم البته تلاش‌هایی صورت گرفته است اما هنوز نتوانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان فارس نسبت به ایجاد ثروت اقدام کنیم.
 
عزیزی معتقد است: فارس در زمینه‌های مختلفی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، درمان، گردشگری دارای مزیت نسبی در کشور است و اگر به دنبال توسعه‌ایم باید سرعت پیشرفت در استان فارس را افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار