حیدر آسیابی با انتقاد از گرانی‌ کالاهای اساسی، اظهار داشت: افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه قیمت مرغ در سطح بازار قابل قبول نیست و نگرانی‌های زیادی میان مردم به‌ویژه قشر ضعیف در استان به‌وجود آورده است که ضرورت دارد دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی و کنترل قیمت‌ها هرچه زودتر رسیدگی کنند.
کد خبر: ۹۱۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 25 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حیدر آسیابی با انتقاد از گرانی‌ کالاهای اساسی، اظهار داشت: افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه قیمت مرغ در سطح بازار قابل قبول نیست و نگرانی‌های زیادی میان مردم به‌ویژه قشر ضعیف در استان به‌وجود آورده است که ضرورت دارد دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی و کنترل قیمت‌ها هرچه زودتر رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تصمیمات مسئولان و کارگروه تنظیم بازار استان متناسب با در نظر گرفتن وضعیت کنونی معیشت مردم باشد، گفت: در راستای مطالبات و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمان ایشان مبنی بر نقش آفرینی بسیج در موضوع نظارت بر بازار تفاهم نامه‌ای با سپاه فجر استان منعقد کردیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تاکید کرد: از ظرفیت حداکثری بسیج با دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان صمت و تعزیرات برای بازرسی از اصناف و برخورد با موضوع احتکار کالا‌های اساسی استفاده می‌‌شود و شرکت‌های تعاونی نیز بایستی نظارت کافی را داشته باشند.

آسیابی همچنین با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور تمامی دادستان‌های شهرستان و متولیان ستاد تنظیم بازار فارس که به صورت ویدئوکنفرانس برپا شد، گفت: در این جلسه هماهنگی‌های لازم جهت تشدید نظارت و بازرسی از بازار کالا در دستورکار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه بیان کرد: هرچند این گرانی و افزایش قیمت‌ها کشوری است اما با متخلفان بازار کالا و گرانفروشان با قاطعیت برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بخش نامه ابلاغی دادستان کل کشور و صدور مجوزهای قضایی برای بازرسی از انبارها و محل نگهداری احتکار کالای اساسی، طی روزهای اخیر با همکاری اطلاعات سپاه فجر فارس شاهد کشفیات قابل توجهی در سطح استان بوده‌ایم.

آسیابی در پایان یادآورشد که عمده نظارت‌های دادگستری، موارد احتکار و اخلال در نظام اقتصادی در راستای احیای حقوق عامه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار