مدت زمان زیادی می‌گذرد که قشر ضعیف جامعه به دلیل گرانی‌های افسارگسیخته و تنش‌های موجود در بازار، طعم مرغ را نچشیده‌ است! تا امروز که قیمت مرغ برای هر کیلوگرم به حدود ۳۵ هزار تومان رسید و توان خرید از قشر متوسط نیز سلب شد.
کد خبر: ۹۱۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 23 November 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: مرغ، محصولی که پس از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز و ماهی، به‌عنوان تنها امید قشر متوسط جامعه برای رنگ‌و‌بوی سفره‌ها بود.

مدت زمان زیادی می‌گذرد که قشر ضعیف جامعه به دلیل گرانی‌های افسارگسیخته و تنش‌های موجود در بازار، طعم مرغ را نچشیده‌ است! تا امروز که قیمت مرغ برای هر کیلوگرم به حدود ۳۵ هزار تومان رسید و توان خرید از قشر متوسط نیز سلب شد.

بحث توزیع نهاده‌ها و افزایش قیمت آن مهم‌ترین موضوعی است که امسال چالش جدی را در بحث قیمت مرغ که هفتگی در حال افزایش است و روند صعودی را طی می‌کند، ایجاد کرد.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس درباره این افزایش قیمت ناگهانی گفت: مرغ فعلی حاصل جوجه ریزی مهرماه یعنی مربوط به حدود ۴۵ روز قبل است.

صمد رنجبری با بیان این که در آن مقطع، عدم تعیین تامین نهاده ها منجر به کاهش جوجه‌ریزی شد، اظهار داشت: این مسئله امروز خودش را نشان می دهد و سبب کمبود عرضه در بازار شده است.

وی افزود: اما آنچه امروز مشاهده می کنیم علیرغم افزایش قیمت، کمبودی در بازار مشاهده نمی شود که مهم ترین علت آن گرانی بیش از حد قیمت مرغ و کاهش مصرف سرانه جامعه است.

رنجبری با بیان اینکه این موضوع به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست افزود: درحال حاضر بحث توزیع نهاده ها سر و سامان بهتری به خود گرفته است و بدون شک به زودی آثار آن نمایان خواهد شد و در پی آن قیمت تا حدی تعدیل می‌شود.

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه آخرین قیمت مصوب و اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، گفت: بدون شک بعد از این افزایش قیمت غیرمنطقی، ستاد تنظیم بازار نرخ جدیدی را اعلام خواهد کرد که در پی آن باید با بررسی نسبت به تعدیل قیمت مرغ اقدام شود.

وی در ادامه از افزایش قیمت نهاده ها در سطح جهانی به ویژه قیمت سویا یاد کرد و افزود: به دلیل این افزایش، لازم است نرخ جدیدی از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شود و قیمت سطح بازار را با آن معیار بسنجیم.

رنجبری با بیان اینکه امیدواریم با اعلام نرخ جدید بتوان شرایط فعلی را کنترل کرد، گفت: قطعاً این افزایش به این شدت که صورت گرفته است نخواهد بود؛ چرا که این افزایش قیمت غیرمنطقی است و تخلف محسوب می‌شود و باید نسبت به آن به ویژه با دلالان و واسطه‌گران برخورد قانونی صورت گیرد.

آنچه مسلم است اینکه تا کی باید بشینیم و ببینیم که ماجرا تا کجا پیش خواهد رفت و این افزایش قیمت‌ها تا کجا ادامه خواهد یافت و اینکه صبر مردم کی لبریز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار