سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: ساماندهی معتادان متجاهر از سطح کوچه و خیابان‌ها ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 23 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سلیمان کرمی اظهار داشت: از ابتدای امسال۲ طرح ساماندهی معتادان متجاهر با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی و دیگر ادارات مرتبط در مناطق مختلف اجرا شده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی معتادان با رعایت اصول بهداشتی تعریف‌شده از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: هم‌زمان با اجرای این طرح‌ها، ۱۴۳۸ تست کووید ۱۹ به‌طور رایگان برای معتادان برابر دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است.

کرمی افزود: معتادان ساماندهی شده به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برای مدت ۱۴ روز در مراکز قرنطینه اولیه نگهداری و در صورت منفی شدن تست کرونا به مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ منتقل خواهند شد.

سرپرست شورا گفت: در اجرای این طرح‌ها تعداد ۱۴۳۸ نفر معتاد شناسایی که پس از مراحل غربالگری، ۹۷۸ نفر شامل ۹۲۸ مرد و ۵۰ زن در مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و تبصره ۲ ذیل آن پذیرش شده‌اند و به مدت شش ماه تحت مراقبت و درمان قرار خواهند گرفت.

کرمی افزود: برای بازگشت فرد معتاد به جامعه علاوه بر درمان، لازم است که آنان جامعه‌پذیر شوند و خانواده و جامعه آن‌ها را بپذیرد.

او با تأکید مجدد بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف در ادامه روند ساماندهی معتادان متجاهر از سطح کوچه و خیابان‌ها، افزود: برای بازگشت‌پذیری معتادان بهبودیافته به جامعه لازم است که آن‌ها مهارت بیاموزند و بهبودیافتگان دارای مهارت نیز باید بتوانند اشتغال داشته باشند تا به جامعه بازگردند.

در دیدار با ابراهیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان فارس در حقوق عامه و حسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، راهکار‌های همکاری مشترک در ساماندهی معتادان متجاهر در فصل سرما، تأمین فضای مناسب در شرایط بحران کرونا، تخصیص اعتبار کمکی از منابع شهرداری، همکاری دستگاه‌های مختلف در ایجاد اشتغال بهبودیافتگان، مراقبت‌های پس از خروج معتادان و... مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار