نظری با بیان اینکه اجرای چپگرد دلگشا هم به اصرار یکی از همین منتقدان که اطلاعات غلط ارائه می‌دهند، انجام شده است، گفت: در محدوده پروژه تقاطع غیرهمسطح دلگشا در بلوار هفت‌تنان، مردم برای عبور از عرض خیابان، هیچ نقطه امنی را ندارند.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 22 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سعید نظری گفت: آنچه طی دوره پنجم شورای شهر شیراز دنبال و توسط شهرداری اجرایی و انجام شده، عمدتا برپایه نیازهای واقعی و مطالعات درست بوده است.

او در خصوص لزوم اجرای طرح ترافیکی در محدوده سه راه هفت‌تنان شیراز (یکی از مسیرهای اصلی ورودی و خروجی شمال شیراز) گفت: مطالعاتی که بعضی مدعی انجام آن هستند، مربوط به دهه ۸۰ بوده که توسط دانشگاه شریف انجام شده است.

نظری با یادآوری اینکه قریب به بیست سال از آن مطالعات گذشته و تغییراتی در بخش‌های مختلف معابر شیراز حادث شده است، گفت: امروز کمربندی شرق شیراز که اتصال لازم را بین ابتدای محورهای شیراز- اصفهان و شیراز- بندرعباس، ایجاد می‌کند، مراحل پایانی را طی می‌کند.

عضو شورای شهر شیراز گفت: با بهره‌برداری از این کمربندی، عملا تردد خودروهای سنگین از معابر درونشهری ممنوع شده و شاهد کاهش حجم ترافیک در محدوده بلوار هفت‌تنان و دروازه قرآن خواهیم بود.

نظری در ادامه یادآور شد: به یک نگاه و محاسبه ساده متوجه خواهیم شد که اجرای یک زیرگذر در محدوده سه راه هفت‌تنان به دلیل عبور و مرور خودروها در جهت‌های مختلف، عملا رفع کننده مشکلات ترافیکی نخواهد بود، اگر هم قرار باشد در آینده طرحی در این محدوده اجرا شود، قطعا نیازمند مطالعات دقیق و جدید و متناسب وجود دارد.

او با بیان اینکه در گذشته، شیراز با اجرای طرح‌های متعدد تقاطع غیرهمسطح روگذر و پل و زیرگذر، به یک محدوده با حجمی عظیم از سازه‌های بتونی تبدیل شده است، گفت: امروز کارآیی پروژه‌هایی نظیر تقاطع‌های غیرهمسطح ابتدای معالی آباد، میدان معلم و چپگرد دلگشا، یا پل کابلی چه میزان است و چه تاثیری بر ترافیک داشته؟

نظری گفت: از دوستانی که در این روزها به دنبال ایراد گرفتن هستند و مدام، اطلاعات غلط ارائه می‌دهند، خواهش می‌کنم که اجازه بدهند شورای پنجم کار خودش را در فضای آرام انجام داده و به تعهداتش عمل کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید به خاطر داشته باشیم که یکی از طرح‌های به یادگار مانده از گذشته، چپگرد دلگشا است، طرحی که نه تنها تاثیری بر کاهش ترافیک ندارد، بلکه مخاطرات ناشی از تلاقی سه مسیر پر تردد را افزایش داده و در آن محلی امن برای عبور عابران پیاده دیده نشده است.

نظری با بیان اینکه اجرای چپگرد دلگشا هم به اصرار یکی از همین منتقدان که اطلاعات غلط ارائه می‌دهند، انجام شده است، گفت: در محدوده پروژه تقاطع غیرهمسطح دلگشا در بلوار هفت‌تنان، مردم برای عبور از عرض خیابان، هیچ نقطه امنی را ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار